Megállapodás a vásárlói profilokról

Harmat Lajos, 2000. augusztus 6. 11:38
Több hónap tárgyalás után a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) és a Network Advertising Initiative végre megállapodtak arról, hogyan gyűjthetnek a hirdetők adatokat az internetezőkről, és hogyan használhatják fel azokat.
Mostantól egyértelműen közölni kell, ha egy hirdető össze akarja állítani a potenciális vásárló profilját, és az illető megtilthatja. Ezen kívül a korábban névtelenül összegyűjtött információt "személyazonosításra alkalmas adatokkal" szintén csak a kiszemelt vásárló beleegyezésével szabad. Jodie Bernstein, az FTC fogyasztóvédelmi irodájának vezetője elismeréssel szólt a hirdetők együttműködési készségéről. Mindennek ellenére a bizottság tovább harcol a vásárlók személyiségi jogait védő törvényekért. A Network Advertising Initiative-hez tartozik az internetes reklámcégek 90%-a, köztük olyan nagy nevek, mint a DoubleClick és az Adknowledge.