Több mint 4 százalékos növekedést mutat a NORI

forrás: Prím Online, 2013. szeptember 21. 13:05

Idén az első félévben 4,4 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest az IAB Adex NORI bevallásban résztvevő cégek online és mobil hirdetési bevétele.

 

Az első két negyedév során gyorsult a piac növekedése. Amíg az első negyedévben a NORI csak 2,1 százalékos, a másodikban 6,1 százalékos bővülést mutatott év/év alapon.

 

Egy évvel korábban fordított tendenciát figyelhettünk meg, amíg az első negyedévben még viszonylag erős 3,1 százaléos növekedést mutatott az online és mobil hirdetési piac, a második negyedévre megtorpant a bővülés és mindössze fél százalékot ért el.

 

A mobil hirdetési piac bővülése továbbra is rendkívül dinamikus, növekedési üteme több mint tízszerese a webes költéseknek.

 

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,1%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,7%

2012 q4

10,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

 

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

 

·  Adaptive Media

·  Axel Springer Magyarország

·  CEMPSH

·  Est Media Group

·  EVO Media

·  Gmedia

·  Hírek Média

·  Híreső

·  HVG Kiadó

·  HWSW

·  Infinety

·  Inform Media Online

·  Madhouse

·  Magyar Jeti

·  MTM-SBS

·  MTVA Online

·  Net Média

·  Optimusz Direkt Marketing

·  Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató

·  Ringier Online

·  R-Time

·  Sanoma Budapest

·  Thinkdigital