Minden játékkonzolt lekörözött a Sony PS4

MTI Sajtóadatbank, 2013. november 18. 10:12

Nagy volt az érdeklődés a Sony új PlayStation 4 (PS4) játékkonzolja iránt az Egyesült Államokban, ahol november 15-én kezdték el árusítani a boltokban, az első 24 órában több mint 1 millió darabot adtak el belőle. Az eladási statisztikák alapján a konzolpiacon ez a valaha volt legsikeresebb nyitás - írta a brit Financial Times napilap hétfőn.

A Sony szerint "fenomenális" volt az érdeklődés a fogyasztók részéről az új konzol iránt és Andrew House, a Sony Computer Entertainment vezérigazgatója szerint el vannak ragadtatva a cégnél. A vezérigazgató a továbbiakban is erős eladásokra számít az Egyesült Államokban és további érdeklődésre, amikor november 29-én Európában és Latin-Amerikában is elérhetővé válik a PS4.

 

 

 

A Times cikke szerint a Sony nagy kihívás elé állította a rivális Microsoftot, amelynek új Xbox One konzolja e hét pénteken fog megjelenni. A Microsofttól most mindenki azt fogja várni, hogy sikerül-e felülmúlnia a Sony egymilliós nyitását. A PS4 kezdőára az Egyesült Államokban 399 dollár volt, az Xbox One viszont 499 dollárba fog kerülni. Ennek megfelelően a Microsoft konzolját nehezebb lesz eladni a magasabb ár miatt, de már kisebb eladással is el fogja érni a Sony bevételét.
 

A Sony célkitűzése, hogy a naptári év végégig 3 millió PS4-t adjon el, és a következő márciusban befejeződő pénzügyi év végéig 5 millióra növelje a számot. Az IHS elemzése szerint a következő öt évben a Sony 49 millió PS4 konzolt adhat el, a Microsoft pedig 38 millió új Xbox One készüléket értékesíthet.
 

A Microsoft és a Sony is kiemelten fontos termékként kezeli az új játékkonzolját. A Sony terméke inkább a teljesítményre és magukra a játékokra helyezi a hangsúlyt, míg a Microsoft konzolján lehet majd televíziós műsorokat vagy filmeket is nézni, zenét hallgatni és internetes közösségi szolgáltatásokat használni. A két cég eltérő módon próbálja növelni vásárlói körét, s korai lenne megmondani, hogy melyik lesz a sikeresebb - írta a Financial Times.