Qualysoft - Elkészült a Vaporider vállalati tudás- és információ rendszerező platform

forrás: Prím Online, 2014. március 7. 16:05

Új, hiánypótló alkalmazást fejlesztett ki a Qualysoft Informatikai Zrt.  A Vaporidernek nevezett alkalmazás fejlesztője azt ígéri, hogy a megoldás csökkenti a vállalati információk elkallódásának az esélyét. A rendszer kifejlesztése 180 millió forintba került, aminek a felét Európai Uniós támogatás fedezte.

A vállalatok egyik legnagyobb értéke a felhalmozott tudás, amelynek döntő többségét a legritkább esetben tárolják egy könnyen hozzáférhető, kereshető adatbázisban.


A vállalatok döntésekkel teli hétköznapjait a folyamatosan beérkező és feldolgozott dokumentumok táplálják, melyek csak akkor értékesek, ha a megfelelő munkatárs olvasta azokat el. Ezen információk jelentős részét nem tárolják mindenki számára kereshető vagy hozzáférhető dokumentumtárban.


Felmérések szerint a dokumentumok ötven százaléka gazdátlan, s nem derül ki soha, hogy ki az illetékes az irattal kapcsolatban – mondta el Bayer József, a Qualysoft innovációs vezetője.  A vállalatok egyik jelentős növekedésből fakadó problémája, hogy a korábban működő szóbeli kommunikáció már nem elegendő. Még a legszervezettebb vállalatoknál is több különböző dokumentumtárban aprózódnak el az adatok, információk és dokumentumok. A vállalati tudást megtestesítő információk nagy része nem kerül olyan adattárolókba, ahonnan az illetékes vissza tudná keresni. Nagyon sok információ nem tartozik senkihez, vagy nem lehet kategorizálni. Ezért a magas-szintű szervezettséget megkövetelő, hierarchikus tárolást megvalósító rendszereknél rugalmasabb, dinamikusabb információ-„közvetítés és megosztás” -ra is szükség van.


Erre kínál megoldást a Vaporider, amellyel a nehezen meghatározható illetékességű körű dokumentumokat különböző tematikájú tárolókba lehet két kattintással bedobálni, így a program, egyfajta vállalati Twitter üzenetben értesíti a témakörökre feliratkozott kollégákat. A Vaporhoz nem kell leülni és dolgozni vele, hanem a program fogja felhívni a figyelmet, hogy szenteljünk 10-20 másodpercet valamilyen témakörre érkezett információnak.


A Vaporider a második legfontosabb információ szervezési találmány a céges kávéautamata után – somolyog Bayer József. A hasonló szoftverek többnyire csak akkor használhatóak, ha az információval rendelkező tudja kihez tartozik, kinek akarja küldeni a dokumentumot. A Vaporider azt a speciális esetet kezeli, amikor nem lehet biztosan tudni, kinek lehet mindez fontos. Egy ilyen bizonytalan helyzetet nehéz informatikailag kezelni.


A Vaporiderrel pár kattintással elérhetővé válnak a különben elvesző, elsikkadó információk azok számára, akiknek azok igazán fontosak, de nem ők voltak az eredeti címzettek. Ezt úgy teszi lehetővé a megoldás, hogy a munkatársak továbbíthatják a nem az ő illetékességi körükbe tartozó dokumentumokat, akkor is, ha nem tudják ki lenne illetékes. A megoldás lehetővé teszi, hogy a megosztott információk könnyen kereshetőek legyenek ad-hoc módon.


A fejlesztést az Európai Unió 94 415 757 forinttal támogatta. Bayer József a társaság innovációs vezetője elmondta, hogy a termék árazása a Microsoft Yammer árazását követi struktúrában, de annál olcsóbb, havi 4€ lesz felhasználónként.


www.vaporider.eu