Outsourcing: IBM Magyarország
Fekete Gizella, 1999. március 12. 17:55
Az IBM mind szerződési portfoliója értékét,
mind a szolgáltatások sokszínűségét tekintve világszerte első helyen
áll az informatikai outsourcing területén, s projektjeiben Magyarországon
is számít kiterjedt üzleti partneri hálózatára.
Stratégiai outsourcing
szerződéseik mindegyike idehaza is a hosszú távú (510 éves) együttműködés
érdekében erősen testre szabott, egyedi szolgáltatás. A szerződés sok
más mellett tartalmazhat adatközpont-megvalósítást és -üzemeltetést, hálózati
outsourcingot vagy alkalmazásfejlesztést. A szerződéskötést természetesen
minden esetben részletes konzultáció előzi meg, amelynek keretében megvizsgálják
az ügyfélnél az outsourcinggal szemben esetleg felmerült érveket is, mert
a döntés a hosszú távú előnyök mellett esetleg hátrányokkal is járhat.
Az olyan cégeknek, mint például az IBM, előnyösebb, ha informatikájukat
maguk tartják kézben, de tapasztalataik szerint azokból, akiknek magasabb
minőségi elvárásaik vannak az informatikai szolgáltatásokkal szemben, és
nem az informatika az alaptevékenységük, általában ügyfelek lesznek. Ők
értik meg leghamarabb, hogy a technika további fejlődése, az egyre komplexebb
rendszerek használata magas szintű és nem feltétlenül házon belüli
szaktudást igényel, válaszolta kérdésünkre Vágujhelyi Ferenc, az
IBM Professional Services részlegének képviselője.