Outsourcing: IBM Magyarország

Fekete Gizella, 1999. március 12. 17:55
Az IBM – mind szerződési portfoliója értékét, mind a szolgáltatások sokszínűségét tekintve – világszerte első helyen áll az informatikai outsourcing területén, s projektjeiben Magyarországon is számít kiterjedt üzleti partneri hálózatára.
Stratégiai outsourcing szerződéseik mindegyike idehaza is – a hosszú távú (5–10 éves) együttműködés érdekében – erősen testre szabott, egyedi szolgáltatás. A szerződés sok más mellett tartalmazhat adatközpont-megvalósítást és -üzemeltetést, hálózati outsourcingot vagy alkalmazásfejlesztést. A szerződéskötést természetesen minden esetben részletes konzultáció előzi meg, amelynek keretében megvizsgálják az ügyfélnél az outsourcinggal szemben esetleg felmerült érveket is, mert a döntés a hosszú távú előnyök mellett esetleg hátrányokkal is járhat. Az olyan cégeknek, mint például az IBM, előnyösebb, ha informatikájukat maguk tartják kézben, de tapasztalataik szerint azokból, akiknek magasabb minőségi elvárásaik vannak az informatikai szolgáltatásokkal szemben, és nem az informatika az alaptevékenységük, általában ügyfelek lesznek. Ők értik meg leghamarabb, hogy a technika további fejlődése, az egyre komplexebb rendszerek használata magas szintű – és nem feltétlenül házon belüli – szaktudást igényel, válaszolta kérdésünkre Vágujhelyi Ferenc, az IBM Professional Services részlegének képviselője.