Közel három millió dollárt hozott a Xerox parkoló rendszere

forrás: Prím Online, 2014. május 19. 10:15

A parkolás egyszerűsítésének szolgálatába állította közlekedéstechnikai fejlesztéseit a Xerox az elmúlt esztendőkben. Indianapolisban valódi sikertörténetet valósítottak meg ezen a területen a városban kialakított ParkIndy rendszerrel, amely a 2010-es üzembe helyezése óta több mint 2,7 millió dolláros - a parkolóórákból származó - többletbevételt hozott az amerikai metropolisz kasszájába.

A ParkIndy ezt többek közt azzal érte el, hogy lehetőséget kínál az automatáknál a bankkártyás, a pay-by-phone, és a telefonos applikáción keresztüli fizetésre, amellyel jelentősen lecsökkentette a várakozási időt. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a parkolóóránál történő fizetések több mint 70 százaléka bankkártyás. Az összes fizetési mód közül pedig 14 százalék telefonon, illetve okostelefonos alkalmazáson keresztül zajlik.

A rendszer segít a sofőröknek a parkolóhely megtalálásában is. Telepített szenzorok révén feltérképezi az üres helyeket, amelyeket azonnal megjelenít a hozzá kapcsolódó okostelefonos alkalmazásban, így az autósok rögtön a szabad helyre mehetnek, felesleges körök megtétele nélkül. A ParkIndy figyelme kiterjed a parkolóórákra is. Állandóan monitorozza az online hálózatba kötött mérő automatákat, így meghibásodásuk esetén a javítást egyszerűbben és gyorsabban el lehet végezni.

A Xerox által kifejlesztett rendszer fenntarthatóság szempontból jelentős előrelépést hoz. A működéséhez szükséges erőforrást a napenergia biztosítja. Egyszerűsödnek a hozzákapcsolódó karbantartási munkálatok is, miután azok többsége online is elvégezhető, emberi erőforrások ráfordítása nélkül.

A rendszerről és a működéséről további információk a http://www.parkindy.net/ weboldalon találhatóak.