A közösségi média fortélyai a KKV-AKADÉMIÁN

Czipperer Dia, 2014. május 23. 13:32

A Piac és Profit KKV-AKADÉMIA hetedik rendezvényén a közösségi oldalak kerültek fókuszba a trendektől a technológiától át egészen a legjobb praktikákig.

Számos hasznos tanács és új trend került terítékre a Piac és Profit KKV-AKADÉMIA hetedik rendezvényén. A közösségi oldalak köré szerveződött témák révén a résztvevők megismerkedhettek a legújabb trendekkel, a hasznos módszerekkel és a technológiai oldalba is betekintést kaphattak.

 

 

Előtérbe került a Facebook, hiszen a legtöbb cég itt van jelen, ez a legnépszerűbb közösségi média csatorna. Ám nem olyan régen a Facebook jelentősen megváltoztatta algoritmusát, amely megnehezíti az oldalaknak a rajongók elérését.

 

Klausz Melinda, közösségi média specialista előadásában megdöbbentő adattal szolgált. Az új Facebook motorral már az is kiemelkedőnek számít, ha egy oldal a rajongóinak 6%-át képes elérni a posztjaival. Ezzel az oldalakat abba az irányba tereli a szolgáltatás, hogy minél többet hirdessenek. Ám ez sem mindegy, hogyan teszik. Fontos előtte feltérképezni a rajongók összetételét, csoportosítani őket, és csak ezután érdemes a hirdetések felé kacsingatni, és kiválasztani a számunkra leghatékonyabb megoldást.

 

A nyereményjátékok is sokat segíthetnek, ám ezzel nem árt vigyázni, ugyanis a Facebook nem enged mindenféle nyereményjátékot. Lehet, hogy sokan nem tudják, de kifejezetten tiltja az oldal a megosztásokon alapuló nyereményjátékokat. Csak a like-okra épülő megoldást fogadják el, bár sokáig ez is tiltott volt.

 

Ormos Zoltán, jogi szakértő felhívta a figyelmet arra, fontos, hogyaz oldalak tájékozódjanak alaposan, mielőtt bármi hasonlóba belefognának, ugyanis a Facebook bárkit és bármikor törölhet az oldalról. Számos olyan példát felhozott azzal kapcsolatban, hogyan tűnt el egy több tízezres rajongótáborral rendelkező cég egyik napról a másikra a Facebookról.

 

Egy oldalt is ajánlott, ahol magyarul, közérthetően és legfőképpen röviden tájékozódhatnak az egyes oldalak a Facebook felhasználási szabályzatáról. Érdemes a usersdigest.net oldalán bővebben is körülnézni, hiszen számos más népszerű szolgáltatás ÁSZF-je (általános szerződési feltételek) megtalálható itt.

 

Azonban hiába vagyunk mindezzel tisztában, és költünk hirdetésekre, szervezünk nyereményjátékokat, mindennek az alapja a megfelelő kommunikáció. Bedy Krisztina, az Avantgarde Group ügyvezető igazgatója hozott fel számos példát arra vonatkozóan, hogyan lehet az egyes helyzeteket megfelelően vagy éppen rosszul kezelni. Minden eshetőségre fel kell készülnie annak, aki az adott oldalt kezeli. Jöhetnek negatív visszajelzések, melyekre reagálni kell, és nem száműzni őket az éterbe, hiszen azzal pont fordított hatást érünk el. Többen éltek ezzel a lehetőséggel, és mind belebuktak. Akik azonban a helyén kezelték a negatív kritikákat vagy éppen vicces szituációkat, még inkább növelték népszerűségüket. A Samsung és a Cserpes pozitív példái mellett (lásd a lenti képeken) Schobert Norbi nem követendő gyakorlatát is megismerhették a résztvevők.

 

Más közösségi site-ok is előkerültek az előadások során, de tény, hogy legtöbben mégis a Facebookot használják, illetve, ha használnak is más oldalakat, kevésbé aktívak rajta. Fontos azonban mérlegelni, hol a határ a rajongótábor szerzésében. A Facebookot azért választják sokan, mert egy interaktív honlapként is tudják üzemeltetni, és könnyen nyomonkövethetők a statisztikák, elköteleződések. Azonban fontos – ahogy erre több előadó is felhívta figyelmet –, hogy tisztességes módszerekkel építsük a közösséget: a megfelelő tartalom és kommunikáció együtt végül meghozza a gyümölcsét.