Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán

MTI Sajtóadatbank, 2014. június 17. 13:31

A mobileszközök szegmense egyre fontosabbá válik a magyarországi üzleti életben is: a mobil hirdetési költések 2013-ban már elérték az 1,943 milliárd forintot, ezzel a digitális reklámpiac 5 százalékát tették ki – állapította meg felmérésében a Gemius üzleti tanácsadó cég.

2013 végére már minden tizedik oldalletöltést mobileszközről – beleértve az okostelefonokat és táblagépeket – generáltak a magyarországi felhasználók. A felmérés szerint az idén januárban az internet-felhasználók 57 százaléka rendelkezett okostelefonnal, a penetráció pedig várhatóan 2015-re 67 százalékra nő.

 

Az okostelefon-tulajdonosok 29 százaléka új felhasználóként alig egy éve birtokolja készülékét, 43 százalék viszont már két éves tapasztalattal rendelkezik. A felhasználók mobil készülékeikről leggyakrabban keresőket, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás. A kutatás szerint az okostelefon mellett a táblagépek népszerűsége is folyamatosan nő, használati körük pedig bővül.
 

Kép: engage365.org