Tárlat a nőket mellőző videójátékok alternatíváiról

MTI Sajtóadatbank, 2014. augusztus 18. 13:15

A berlini számítógépes játékok múzeuma arra vállalkozott, hogy bemutassa a férfiakon is győzedelmeskedő számítógépes női karaktereket.

Manapság a női karakterek a számítógépes játékokban szinte csak megmentendő szerencsétlenek, üresfejű szépségek vagy meghódítandó szexistennők lehetnek. Sőt, nem csak a nőket letevő játékok vannak tömegével, de olyanok is, amelyekben nincs is női szereplő. Az alkotók ilyenkor arra hivatkoznak, hogy túl nehéz női figurákat animálni.

Ezzel a trenddel megy szembe a berlini számítógépes játékok múzeuma. Az intézmény a Leading Lady című kiállításán főként olyan játékokat mutat be, amelyek főhősei nők. Mascha Tobe, a tárlat egyik kurátora elmondta, nem a negatív példákat akarják bemutatni, sokkal inkább olyan karakterekre helyezik a hangsúlyt, akik erősek, és teljesen új nőtípust jelenítenek meg.

A legismertebb női videójáték-hősnő, persze, nem hiányozhat a kiállításról, Lara Croft, aki a Tomb Raider nevű játék főszereplője – amelyből később, hasonló címmel film is készült. A fő karakter egy régésznő, aki férfiakat győz le, gyors, erős és elszánt, ugyanakkor hosszú lábaival, feszes, nagy kebleivel és elbűvölő arcával is hódít – nyilván a férfi játékosokat is szerették volna a játékkészítők a képernyő elé ültetni.

A berlini tárlat összeállítói azt is szeretnék bemutatni, hogy az erős főhősnőnek nem feltétlenül kell szexszimbólumnak is lennie. Igaz, a kiállításon mindössze nyolc olyan játék látható, amelynek meghatározói egyszerűbb női karakterek.

Egy friss kutatás szerint a közhiedelemmel ellentétben, játékszoftverekkel ma már nemcsak fiúgyerekek játszanak besötétített szobáikban, a felhasználók több mint 40 százaléka nő. A The Guardian brit folyóirat kimutatása szerint ugyanakkor a játékkarakterek 85 százaléka még mindig férfi. A helyzet egyik oka talán, hogy alkotók körében is hasonlóak az arányok, a videójátékok készítőinek 88 százaléka férfi.

Forrás: Kossuth Rádió / hirado.hu