Az okos jármű lesz az új sláger

MTI Sajtóadatbank, 2014. szeptember 29. 12:04

Nemzetközi felmérés adatai azt mutatják, hogy az okos jármű (csatlakoztatott jármű – connected car) funkciók igencsak befolyásolják majd a jövőbeli vásárlásokat.

Az Ericsson és az AT&T Drive Studio közös tanulmányából kiderül, hogy az okos jármű funkciók és szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit. Az adatok olyan nemzetközi ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni. A felmérést az Ipsos végezte 2014 júliusában és augusztusában.

A tanulmányból kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatott jármű innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd.

A tanulmány legfőbb megállapításai:


• A világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okos jármű szolgáltatások;
• A járművezetők 72 százaléka elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okos jármű szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától;
• A megkérdezett járművezetők közel kétharmada, miután hallott az okos jármű szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk;
• Az egyesült államokbeli járművezetők 67 százaléka jelezte, hogy nagy valószínűséggel vásárolna csatlakoztatási vagy Wi-Fi szolgáltatást, ha használhatná az autójában.

A szolgáltatások hat jellemzője 50 százalékot meghaladó értékelést kapott az ügyfelektől:


• Útközbeni műszaki segélyszolgálat (74%);
• Navigáció és valós idejű forgalmi adatok (72%);
• Távoli indítás (71%);
• Valós idejű zeneátvitel (70%);
• Felhasználásalapú biztosításkövetés (52%);
• Wi-Fi hotspot (50%)

 

forrás: hirado.hu