foodpanda – az ételrendelések jelentős része mobileszközről érkezik

forrás: Prím Online, 2014. október 31. 15:52

Mióta a foodpanda júliusban bemutatta új generációs mobilalkalmazását, egyre nagyobb fókuszt helyez a mobileszközök bevonására a rendelési folyamatba. A cég legújabb kimutatása alapján a programot a megjelenés óta ötmillióan töltötték le.

Az öt kontinens negyven országában elérhető már a foodpand mobilalkalmazása, mely az Apple App Store, a Google Play Store és a Windows Phone Store felületéről is ingyenesen letölthető. A foodpanda a három platform letöltéseit elemezte friss jelentésében.

 

A mobil rendelések részesedése folyamatosan növekszik, mióta a cég bemutatta első alkalmazását 2013-ban. A legtöbb mobil felhasználóval rendelkező országokban, így Szaúd-Arábiában, Oroszországban és Brazíliában a rendelések már több mint 60 százaléka alkalmazáson keresztül valósul meg.

 

Világviszonylatban az applikációt legnagyobb arányban, 62 százalékban androidos eszközre töltötték le. Afrikában, Kelet-Európában és Dél-Amerikában az androidos telepítések száma nagy arányban meghaladja az iOS installációk számát. Ugyanakkor az Apple felhasználók étvágya tűnik nagyobbnak: azokban a régiókban, ahol a foodpanda/hellofood jelen van - így Ázsiában, Kelet-Európában, a Közép-Keleten, Afrikában és Dél-Amerikában - az iOS rendszerből leadott rendelések száma kissé magasabb az Androidról érkező rendelések számánál.

 

 A foodpanda Windows Phone alkalmazása

 

Ralf Wenzel, a foodpanda csoport társalapítója és ügyvezető igazgatója komoly mérföldkőként tekint az ötmilliós letöltés számra, ami ismét azt bizonyítja, hogy a jövő a mobil megoldásokban van: „Forradalmi időket élünk, amikor az emberek több időt töltenek a mobil kijelzők előtt, mint a televízió vagy a számítógép képernyők előtt, különösen jellemző ez a feltörekvő piacokon. A média és online szolgáltatások kulcsfontosságú hozzáférési csatornájává váltak a mobil eszközök. Ez a tendencia összhangban van stratégiánkkal, amelynek lényege, hogy mindenkinek – időtől és helytől függetlenül - elérhetővé tegyük az étel házhozszállítást. Emellett a mobil képernyők segítségével közvetlen kapcsolatba kerülhetünk a fogyasztóinkkal, amikor csak megéheznek. Az ételrendelés jövője a hordozható eszközökben van, helyzetünk pedig a lehető legjobb ebből a szempontból”.   

 

A mobilról érkező ételrendelés még kényelmesebb, mint a számítógépes megoldás. A foodpanda alkalmazás formájában is tartalmaz minden olyan funkciót, ami a weboldalon elérhető. A vásárlók könnyen fizethetnek az applikáción belül, de átvételkor készpénzzel is rendezhetik a számlát. Egyszerűen újra rendelhetik kedvenc fogásaikat, láthatják az ételekről készült képeket, véleményeket és értékeléseket, emellett számos étterem különleges ajánlatai is elérhetővé válnak számukra.

 

Az alkalmazás segítségével akárcsak egy étteremben, lehetőség nyílik az ételek személyre szabására is, hiszen a felhasználók feltéteket választhatnak és adhatnak hozzá egyes ételekhez, de le is cserélhetik azokat.