Biztonsági aggályok fogják vissza az online fizetési szolgáltatások használatát

forrás: Prím Online, 2014. november 9. 09:11

Az európai felhasználók 44 százaléka érzi magát sebezhetőnek, amikor interneten vásárol, és 38 százalékuk választaná gyakrabban az online fizetési módot, ha úgy érezné, hogy védik  a kibercsalások ellen. Ezek alapján úgy tűnik, az online fizetési szolgáltatók szenvedik meg, hogy a fogyasztók nem bíznak a saját biztonsági intézkedéseik hatékonyságában.

A Kaspersky Lab és a B2B International közös felmérése szerint az emberek nem érzik, hogy védve vannak az online fizetések során: 44 százalékuk sebezhetőnek érzi magát. A kutatás továbbá megmutatta, hogy az európai felhasználók 62 százaléka tart a pénzügyi csalásoktól az interneten,  és a további adatok számos példát feltártak a fogyasztók kellemetlenségeiről.

 

Így például, az interneten fizetők 34 százaléka  biztos benne, hogy még a pénzintézetek hivatalos mobilapplikációinak is több védelemre lenne szüksége, hogy teljesen biztonságossá váljon a használatuk. Ráadásul, 44 százalékukkal megesett már, hogy a folyamat közben leállította a műveletet, mert kétségei támadtak a tranzakció biztonságával kapcsolatban.

 

A felhasználók számára rendkívül fontos, hogy milyen szintű a kibercsalások elleni védelem amikor e-üzletet vagy online fizetési szolgáltatót választanak. A válaszadók 61 százaléka úgy nyilatkozott, hogy előnyben részesítené azokat a cégeket, amelyek további biztonsági intézkedéseket kínálnak a pénzügyi adatok védelmére. Ráadásul 71 százalékuk elvárja a bankoktól és az online fizetési szolgáltatóktól, hogy a számítógépét és mobilkészülékét is megvédjék a pénzügyi csalásoktól.

 

 

Ugyanakkor sokan tudatában vannak, hogy saját biztonsági intézkedéseket is foganatosítanuk kell a fizetési szolgáltató védelmén túlmenően. Bár a felhasználók 22 százaléka áthárítja a pénzügyi tranzakciókkal kapcsolatos minden  védelmi kötelezettséget a bankokra, 14 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy egyedül ő felelős a saját védelméért, a többség, a megkérdezettek 59 százaléka véli úgy, hogy mind a felhasználóknak, mind  a bankoknak felelősséget kellene vállalniuk a pénzügyi adatok megóvásáért. Továbbá a felhasználók hajlandók új eszközöket is elfogadni a pénzintézetektől, hogy elősegítsék az online csalások közös megakadályozását.

 

Még mindig sokan biztonságosabbnak érzik, ha készpénzzel vagy  POS terminálon keresztül bankkártyájukkal fizetnek, mintha online vásárolnának a számítógépük vagy mobilkészülékük segítségével. Ez az idegenkedés gátolja az online fizetési piac fejlődését. Az elektronikus fizetési szolgáltatások gyakoribb használatának ösztönzése érdekében a bankoknak, e-üzleteknek és online fizetési szolgáltatóknak meg kell győzniük ügyfeleiket arról, hogy védve vannak a kibercsalóktól. Az egyik lehetőség, hogy több biztonsági szintet ajánlanak, amelyek kifejezetten a banki tranzakciók és az online vagy mobiltelefonon történő fizetések ellen irányuló pénzügyi csalásoktól védenek. Ezen tranzakció központú védelmi megoldások alkalmazása azonnal meggyőzi a felhasználókat arról, hogy a pénzük biztonságban van.” – mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab globális csalásmegelőzési részlegének vezetője.

 

A Kaspersky Fraud Prevention abban segít, hogy megnöveljük az online fizetési rendszerek és mobil fizetési platformok iránti bizalmat. Ennek a többszintű megoldásnak az alkotóelemeit mind a szolgáltató cég IT infrastruktúrájában, mind az ügyfél eszközeire (különféle rendszerű számítógépekre, tabletekre, okostelefonokra) telepítik. Ráadásul ez a megoldás olyan eszközöket is tartalmaz, amelyek segítségével a Kaspersky Lab fejlett technológiáira épülő, védett mobil applikációkat lehet létrehozni. Részét képezik továbbá olyan tudás alapú szolgáltatások, amely információt nyújtanak a legújabb kiberfenyegetésekről és azok leküzdésének módjairól.