Napi öt órát tévézünk átlagosan

MTI Sajtóadatbank, 2015. január 16. 09:30

Átlagosan öt órát tévézik egy magyar naponta, három perccel többet, mint egy évvel korábban - derül ki a Nielsen Közönségmérés Kft. 2014 utolsó negyedévi adatainak összegzéséből.

A 4 és 17 év közöttiek 209 perce egypercnyi csökkenés, a 18-49 évesek 251 perce ugyanekkora növekedés, míg az 50 év feletti korosztály 390 perces adata hat perccel múlja felül az időarányos előző évit.

 



A közszolgálati csatornák közönségaránya 15,5-ről 15,4 százalékra, a két nagy kereskedelmi adóé - az RTL Klubé és a TV2-é - összesítve 28,8-ról 29,1 százalékra változott, miközben a többi általános szórakoztató kereskedelmi csatornáé 17,5-ről 18,1 százalékra emelkedett.

A filmcsatornák összesített közönségaránya 9,2-ről 8,9 százalékra, a gyerekeket megcélzó tévéké 5-ről 4,4 százalékra romlott, míg a hírcsatornáké 4-ről 4,3, az ismeretterjesztő adóké 4,7-ről 4,9 százalékra bővül a Nielsen Közönségmérés Kft. adatsora szerint.