5 app viszi a mobil adatforgalom többségét

forrás: Prím Online, 2015. március 3. 16:34

Az Ericsson most kiadott évközi Mobilitási Jelentésében közzétett adatok szerint az egyes országokban a top öt alkalmazás felel az okos eszközökön lebonyolított mobilforgalom túlnyomó részéért. A globális trend azt mutatja, hogy ezek az applikációk felelősek az alkalmazások által generált teljes forgalom közel kétharmadáért.

A vizsgálat során a videó streaming és a közösségi hálózati alkalmazások bizonyultak messze a legnépszerűbbnek az egyes országokban. Az egyértelmű általános trendek mellett minden országban megfigyelhetők voltak egyéni preferenciák is, az USA-ban decemberben például a Netflix és a YouTube szerepelt a top háromban. Minden vizsgált országban a Facebook volt a legnépszerűbb alkalmazás.

Arra is kitér a jelentés, hogy a főként a mobil videótartalmaknak köszönhető forgalomnövekedés várható mértéke 2020-ig évi 45 százalékos lesz. Az elkövetkező hat évben az előző hat évihez képest 17-szeresére nő majd a teljes mobil videóforgalom. A dinamikus növekedés hátterében meghúzódó fő okok a videóképes eszközök növekvő száma, az egyre nagyobb képernyők, valamint a javuló képminőség. Fontos az is, hogy a videók mind nagyobb szerepet töltenek be az olyan online tartalmak kapcsán, mint a hírek, a hirdetések, illetve a közösségi oldalak. Emellett egyre nagyobb mértékben osztunk meg videókat a népszerű közösségi oldalakon is.

Tavaly negyedik negyedévében került sor először arra, hogy 110 millió új mobil-előfizetéssel az LTE-technológia volt a legnépszerűbb valamennyi szabvány közül, megelőzve többek között a HSPA és GSM/EDGE technológiákat is. Ezen felül a 2014 egészére vonatkozó adatok szerint világszerte újabb 800 millióval bővült, és így a 2013. évi 1,9 milliárdról 2,7 milliárdra nőtt az okostelefon előfizetések száma, ami 40 százalékos növekedést jelent.

 



Csökken a sugárzott televíziós műsorok, és nő a streaming szolgáltatások nézőszáma. A világ kilenc meghatározó piacának vizsgálata alapján az Ericsson ConsumerLab elmozdulást tapasztalt a nézői szokásokban a gyakoriság kapcsán: az idei az első olyan év, hogy heti szinten több ember néz majd igény szerinti streaming videótartalmakat, mint sugárzott tévéműsorokat. A változás fő mozgatórugói a 4G-technológia megszületése, a növekvő okostelefon és táblagép használat, valamint a fogyasztói elmozdulás az olyan könnyen használható, igény szerinti szolgáltatások irányában, melyek többplatformos hozzáférést biztosítanak a különféle tartalmakhoz.

Forrás: hirado.hu