Segíthetik az iskolai eredményeket a videojátékok

MTI Sajtóadatbank, 2015. március 9. 08:23

A videojátékok "mérsékelt" alkalmazása hasznos lehet az iskolai eredmények javításában, többek között a matematikai tanulmányok terén - erre a következtetésre jutott a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) 65 országra kiterjedő tanulmánya.

A videojátékok mérsékelt használata segítheti a világűrrel kapcsolatos ismeretek, a földrajzi tájékozódás, a térképolvasás és a jobb matematikai problémamegoldó készség elsajátításában - hangsúlyozta a tanulmányt bemutató sajtótájékoztatóján Francesco Avvisati, az OECD elemzője.

Ahhoz azonban, hogy valóban hasznosak legyenek, a serdülőknek egyedül kell játszaniuk, nem pedig hálózatban - hangsúlyozta a tanulmány.

Francesco Avvisati szerint a lányok számára hasznos lenne a több videojáték az önbizalom növelése és hibák belátása szempontjából. Az elemző szerint azok a fiúk viszont, akik túl sok videojátékot játszanak, hajlamosak késni az órákról vagy lógni az iskolából.

A Nemek egyenlősége az oktatásban című tanulmány a 2012-es PISA felmérés adatai alapján készült, amely az OECD-tagállamok, vagy a felmérésre önként jelentkező ország 510 ezer 15 éves fiataljára terjedt ki. Az OECD-nek 34 tagja van, közöttük fejlett államok, mint az Egyesült Államok, európai uniós tagországok, Ausztrália vagy Japán, de vannak közöttük fejlődőek is (Mexikó, Chile, Törökország).

A tanulmány szerint a fiúk hajlamosabbak lemorzsolódni, a lányok pedig kevésbé érdeklődnek a tudományos kutatások iránt, ami nem "velük született képességbeli különbség", másképp genetikai sajátosság, hanem a család, a tanárok és a társadalom által közvetített meggyökeresedett sztereotípiák eredménye.

MTI