Tovább élhetnek az okostelefon-tulajdonosok

forrás: Prím Online, 2015. március 23. 08:29

Az okostelefon-tulajdonosok azt remélhetik, hogy a stressz számszerűsítése és szabályozása két évvel megnöveli a várható élettartamukat az Ericsson ConsumerLab friss jelentése szerint.

A jelentés azt vizsgálja, hogyan hat a modern technológia az emberi egészségre, hogyan segítheti az egészségmegőrzést, mennyire elégedettek a fogyasztók a saját általános jóllétükkel, és ez hogyan függ össze az hálózatba kapcsolt eszközök egészségügyi és fitneszcélú felhasználásával.

A fogyasztók 7 százalékát éppen annyira érdekli saját egészségük számszerű meghatározása, mint a hordható készülékek, így a magatartás számszerűsítése a hordható eszközökkel kezdődik. Az emberek eközben azt látják, hogy a felhőalapú szolgáltatások egész sora kínál nekik potenciálisan egészségesebb és hosszabb életet, függetlenül attól, hogy a technológia hordható-e vagy sem.

 



A jelentés arra is rávilágít, hogy a hosszabb életkilátások reménye túlmutat a személyes eszközökön és szolgáltatásokon, így az egyéni jóllét társadalmi szemponttá válik.

Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője szerint azok, akik már most is elégedettek a jóllétükkel azt mondják, hogy az elsők között próbálnak ki új egészségügyi módszereket. Azt tapasztaljuk tehát, hogy a tipikus korai technológia alkalmazókkal vagy az egészségügyi problémával küszködőkkel szemben vannak olyan emberek, akik elégedettek a jóllétükkel, mivel már igen korán alkalmazni kezdik az új wellnesstechnológiákat. Ennek a csoportnak meglehetősen speciális elvárásai vannak a felhő, a magánélet, a dizájn és a funkcionalitás terén, amelyeket szeretnének párhuzamosan kielégíteni. A komolyabb környezeti kihívásokkal szembesülő városi fogyasztók nagyobb érdeklődést tanúsítanak a társadalmi jellegű egészségügyi koncepciók iránt, mint például a szmogot figyelő karkötő vagy egy olyan hordható eszköz, amely elősegíti a környezetbarát ingázást, és potenciálisan felgyorsíthatják a változások ütemét. A jóllét iránti érdeklődés az egyén szintjén tehát ösztönzőleg hathat a társadalmi szintű átalakulásra is.

 



A válaszadók szerint a megvizsgált hét társadalmi jellegű egészségügyi koncepcióból három mögött az egészségügyi szolgáltatók állnak, két elképzelésről pedig azt gondolták, hogy az a városi hatóságok felelőssége. A válaszadók elmondása szerint a technológiai vállalatok és a környezetvédelmi szervezetek feladata lenne foglalkozni a fennmaradó két koncepcióval.

Tekintve, hogy a jelentősebb szolgáltatók várhatóan sokban különböznek majd egymástól, a kapcsolódáshoz szükséges ökoszisztéma igen összetett lesz. Az emberek az orvosi információkat felettébb kényes kérdésnek tekintik, és azok, akik a jólléti szolgáltatásokat várhatóan már a kezdetektől igénybe veszik, többre értékelik másoknál az ilyen jellegű információk bizalmas kezelését.

Forrás: hirado.hu