Az Óbudai Egyetem lett a világ első Firefox OS oktatási centruma

forrás: Prím Online, 2015. április 21. 11:33

Brian King, a Mozilla európai közösségi menedzsere tanúsítványt adott át Dr. Ősz Ritának, az Óbudai Egyetem nemzetközi és közkapcsolati rektorhelyettesének, amellyel az intézmény jogosult a világon elsőként Firefox OS oktatási centrumként üzemelni. A tanúsítvány az OPEN IT 2015 szabad szoftverekkel és szabad tartalommal foglalkozó konferencia keretén belül került átadásra, melyet az intézmény első alkalommal rendezett meg.

A konferencián a nyílt forráskódú, szabad szoftverekkel megvalósítható feladatmegoldásokat, a szabad szoftvereket, a nyílt adat és nyílt kultúra működését és az ezeken a projekteken dolgozó hazai közösségeket mutatták be. Az előadások magyar nyelven, három teremben zajlottak, kezdő szinttől a haladóig. A konferencián több száz érdeklődő fiatal vett részt.

 

 

Brian KingThe Mozilla Community – A global movement making local impact” című előadásával nyitotta meg az eseményt, majd ezt követően az Óbudai Egyetem számára adott át elismerő oklevelet az intézmény alapképzésén és a Kárpát-medencei Online Oktatási Centrum (K-MOOC) keretein belül folyó minőségi Firefox OS oktatásért. Beszédében elmondta, hogy az Óbudai Egyetem és Mozilla Firefox OS új és innovatív kezdeményezése az akadémiai és üzleti szféra összekapcsolódására egyedülálló példa. Ezt a példát követi a jövőben a Kecskeméti Főiskola és a Szegedi Tudományegyetem is. Fontosnak tartja, hogy a Mozilla által nyújtott nyitott oktatás mindenki számára elérhető legyen, ezért is értékeli a Kárpát-medencei Online Oktatási Centrum munkásságát, ahol már két kurzust is indítottak a témában. A kurzusok során a diákok az e-learning oktatással a web alapú mobilalkalmazások, webappok készítésébe és a Firefox OS mobiloperációs rendszerre irányuló fejlesztésbe kapnak betekintést.

 

Az egyetem és a Mozilla a megnyitón együttműködési megállapodást írt alá az eddigi akadémiai munka támogatásának folytatására, az oktatási centrum működési rendjének és jogi viszonyainak kidolgozására.