Már nem olyan népszerűek a kuponoldalak

forrás: Prím Online, 2015. július 13. 16:27

 

Az internetezők szállást egyre inkább online foglalnak: a netes ügyintézők számaránya nőtt, a hagyományos módon szállást foglalóké jócskán visszaesett az elmúlt egy évben – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb e-shopping riportjából.

 Míg a kuponoldalak menetelése mind a szolgáltatások, mind a termékek esetében megtorpant, a világhálós szolgáltatásvásárlás népszerűsége töretlen. Mind az elmúlt, mind az azt megelőző évben az interneten valaha vásárlók közel egyharmada rendelt online valamilyen szolgáltatást, az utóbbi egy évben átlagosan 58 ezer 500 forintot fordítottak ilyen célra. A korábbi évekhez hasonlóan a szolgáltatást online vásárlók közül a legtöbben szállást foglaltak (47 százalék), belépőt (36 százalék), illetve menetjegyet (34 százalék) rendeltek a világhálóról.

 
A szállásfoglalás körében egyre jobban zárkózik fel az online vásárlás, az utóbbi egy évben már megközelítette a személyesen vagy telefonon keresztüli foglalások számarányát – derül ki a jelentésből. Ez elsősorban a hagyományos módszer visszaszorulásának az eredménye, egy év alatt ugyanis 28 százalékról 18 százalékra csökkent azoknak a netezőknek a részaránya, akik így foglaltak szállást. Eközben az online ügyintézés kismértékű növekedést mutatott, a következő évben pedig további erősödés várható ezen a területen.
 
Az elmúlt évek tendenciáját követve továbbra is többnyire a készpénzes (55 százalék), az átutalásos (48 százalék), illetve bankkártyás/hitelkártyás (42 százalék) fizetési módot választották a webes vásárlók. Mindeközben az átutalás részaránya csökkent az előző évhez képest, a bankkártyás fizetés népszerűsége pedig növekedett. A következő években a fizetési módok további átrendeződése várható, minthogy a megkérdezettek egyre nagyobb körében elfogadott a bankkártyás fizetés online vásárlás esetén, míg az átutalás népszerűsége csökken. Persze ehhez arra is szükség van, hogy a számla rendezésére a webáruházak ezt a lehetőséget is elérhetővé tegyék.