Egy londoni laboratórium vizsgálja a technológiával való kapcsolatunkat

Vértes Judit, 2015. november 12. 11:25

Mindannyian tudjuk, hogy néha szükségünk lenne egy kis digitális csendre, de a felgyorsult világunkban ezt nem mindig tudjuk megengedni magunknak. Fel kell vennünk a telefont, válaszolni kell a főnök levelére, a teljes „kikapcsol(ód)ás” nehezen megvalósítható. Egy londoni kutató és tervező ház szerint nem az a cél, hogy teljesen leállítsuk az eszközeinket, hanem meg kell tanulnunk alkalmazkodni a digitális életmódhoz.

A Vinaya, más néven Kovert olyan termékeket és eszközöket gyárt, melyek elősegítik ezt az alkalmazkodást. November elsején a vállalat egy új laboratóriumot nyitott Londonban, mely a technológia és az ember kapcsolatát vizsgálja. Az épület harmadik emeletén a laboratórium eredményei alapján különböző termékek fejlesztésével is foglalkoznak.

 

A vállalat egy tudományos központot szeretne létrehozni, mely lehetőséget teremt a szakértőknek az emberi psziché mélyebb megismerésére. A harmadik emeleten különböző fórumok, előadások lesznek a szakemberek és más érdeklődők számára.

 


„Egyfajta modern változatát szeretnék létrehozni az ókori görög Líceumnak, ahol Arisztotelész és Szókratész  lógtak együtt, és tanultak egymástól” – mondta Kate Unsworth, a cég alapítója és vezérigazgatója. „Azt szeretnénk, ha a szakemberek megismernék egymás kutatási területét, mert erre ritkán van lehetőségük.”

 

A laboratórium fő kutatási területei a hiperkonnektivitás, a stressz, az emberi kapcsolatok, a boldogság, a nyugalom, depresszió és produktivitás. A csapat jelenleg hat idegtudománnyal foglalkozó szakemberből, egy antropológusból, egy filozófusból és egy pszichológusból áll. A munkájukat a helyi egyetemek tudósai és specialistái segítik, olyan kutatási területekről, mint az alvás, az ADHD vagy a mesterséges intelligencia. A laboratórium rendelkezik az agyi aktivitást, szívműködést, kortizol szintet mérő készülékekkel, valamint a technológia-függőség megfigyelésére alkalmas eszközökkel.

 

A Vinaya már korábban is végzett tudományos kutatásokat. Az egyik ezek közül az emberek és a vállalatok e-mailezési szokásait, a digitális kommunikáció produktivitásunkra és boldogságunkra gyakorolt hatását vizsgálta.

 

A kutatók egy olyan kísérletet is végeztek, melyben idegeneknek kellett egymás szemébe nézni öt percen keresztül, az „I See You” videó ezt mutatja be. Miközben a laboratóriumban újabb kutatások folynak, a vállalat már be is vezette az új termékét, az Altruis, mely egy Bluetooth segítségével működő ékszer, jelez, ha bizonyos személytől kapunk üzenetet, vagy az üzenet bizonyos szavakat tartalmaz.

 

Forrás: Mashable.com