Franciaország új internetes oldallal erősíti a borturizmust

MTI Sajtóadatbank, 2016. február 9. 17:22

A francia diplomácia angol-francia kétnyelvű internetes oldalt (www.visitfrenchwine.com) indított kedden a borturizmus erősítésére.

A franciaországi bortermelő vidékeket és pincéket népszerűsítő oldalt Laurent Fabius francia külügyminiszter mutatta be, aki az ágazatot kiemelt jelentőségűnek nevezte. A francia diplomácia vezetője szerint a francia borok és egyéb szeszes italok 11,4 milliárd euró értékű tavalyi exportja 114 Rafale vadászbombázó eladásának felel meg.

 

A kétnyelvű portálon az internetezők különböző utazási ajánlatok között válogathatnak a francia bortermelő vidékeken, megismerkedhetnek azok jellegzetességeivel és a legjelentősebb termelők portréit is olvashatják.

 

"A bor nem egyszerűen egy termék, hanem egyre inkább önálló kultúra. A turisták keresik a történeteket és a kiváló termékeket, értelmet akarnak adni annak, amit esznek és isznak. Ez az oldal segíteni fogja a boraink szélesebb körű megismertetését, a borterületeink megnyitását (a nagyközönség számára). Az a cél, hogy minél több francia és külföldi megismerje a termékeinket" - mondta Laurent Fabius a sajtótájékoztatón, s annak a reményének adott hangot, hogy 2020-ra évi 4 millió látogatója lesz a portálnak.