Közösségi mobilfizetés a Cellum és a fastacash megoldásában

forrás: Prím Online, 2016. február 11. 13:14

A szingapúri fastacash és a magyar Cellum vezetői ma délelőtt a Buddha Bár és Hotelben írták alá azt a megállapodást, amelynek keretében több tucat közösségi kommunikációs csatorna gazdagodhat mobilfizetési szolgáltatással.

A megállapodás keretében a két cég megosztja egymással technológiai képességeit és partnerhálózatát, ami újabb lökést ad globális terjeszkedésüknek. A fastacash integrálja a Cellum kiemelkedően biztonságos mobiltárca-megoldását, valamint mobiltranzakciós és kártyatárolási technológiáját, a Cellum pedig felhasználja a fastacash közösségi médián keresztüli fizetési képességeit, valamint kiemelkedő kompetenciáit a felhasználói élmény (UX) és felhasználói felületek (UI) tervezése terén.

A Cellum korábbi B2B megoldásai – amelynek keretében pénzintézeteknek, távközlési szolgáltatóknak és kereskedőknek kínált biztonságos mobilfizetési megoldásokat – most új dimenzióba kerülnek a B2C piacra való betöréssel: a fastacash segítségével a mobil fizetést kiterjesztik a közösségi oldalakra és üzenetküldő alkalmazásokra, aminek köszönhetően a felhasználók a jövőben a már jól megszokott, kedvenc appjaikból fizethetnek kényelmesen, gyorsan és biztonságosan.
 
A fastacash a közösségi hálókon és üzenetküldő alkalmazásokon keresztüli tranzakciók terén piacvezető vállalat. Megoldásai között mind a felhasználók egymás közti (peer-to-peer) pénzküldési lehetősége, mind a kereskedőkkel történő (Person-to-Merchant) fizetés megtalálható. Ez a kínálat mostantól kibővül a Cellum PCI DSS megfelelőségű, márkázható mobiltárcájával.
 
Az együttműködésnek köszönhetően a két cég közösen négy kontinensen – Ázsiában, Ausztráliában, Európában és Észak-Amerikában – több ezer kereskedőt és több százmillió felhasználót érhet el, akik összesen 24 közösségi hálón – köztük a Facebook Messengeren, Twitteren, WeChaten,  Viberen és WhatsAppon – keresztül használhatják majd a szolgáltatást.
 

Egy érdekes új alkalmazási terület, amikor vásárlásnál a fizetési gombhoz érve esetleg szülői, rokoni, baráti segítséget kérhetünk az adott árucikk megvásárlásához, s ez a kérés titkosítottan, de a már említett közösségi alkalmazások felhasználásával bonyolódhat. Hivatalosan ez úgy hangzik, hogy a Cellum hálózatát felhasználva a fastacash elindíthatja az új, Request-To-Pay nevű megoldását, amelynek segítségével a felhasználók a közösségi hálókon keresztül, közösen is vásárolhatnak, bevonva egymást – családtagokat, barátokat, ismerősöket- az online és offline tranzakciókba, elektronikus ajándékozásba. Ezáltal azok is hozzáférhetnek az elektronikus fizetési lehetőséghez, akik nem rendelkeznek bankszámlával vagy egyéb pénzküldési lehetőséggel - így válik az együtt lebonyolított tranzakció igazi közösségi élménnyé.
 
A fastacash elnök-vezérigazgatója, Vince Tallent elmondta, hogy India, Indonézia Szingapur és a környékbeli országok nem véletlenül a Facebooknak is kiemelt piacai, de természetesen nem csak itt szeretnék élvezni együttműködésük gyümölcsét: „A világ népességének fele használ valamilyen közösségi oldalt, illetve üzenetküldő szolgáltatást – közülük egyre többen küldenek pénzt ezeken a csatornákon keresztül, megváltoztatva a fizetés hagyományos módját. A Cellum segítségével megerősíthetjük a szolgáltatási képességeinket, szélesebb, teljesebb körű közösségi kereskedelmi megoldásokat kínálva a partnereink számára. Ez új lehetőséget ad mindkét cégnek az erőteljesebb növekedésre, így még kedvezőbb helyzetbe kerülünk a többmilliárd dolláros mobilfizetési piacért folytatott versenyben.”
 
A Cellum elnök-vezérigazgatója, Dr. Kóka János szólt arról is, hogy a két cég közösen mutatkozik be a február 22-25-i barcelona-i Mobile World Conress-en is: „Innovatív és biztonságos megoldásainkat a fastacash kiemelkedő tapasztalatával és képességeivel ötvözve új, még átfogóbb megoldásokat kínálhatunk üzleti partnereinknek. Hatalmas lehetőség van ebben az együttműködésben, tökéletesebb, mobilra optimalizált megoldásokat építünk, amelyek alapvetően változtatják meg azt, ahogy emberek és vállalkozások tranzakciókat bonyolítanak. A felhasználók preferenciái egyre inkább a közösségi médián keresztüli értékcsere irányába változnak, mi pedig lehetőséget teremtünk partnereink számára, hogy e változásnak még a korai szakaszában beszálljanak.