A Deutsche Telekom történetének legmagasabb márkaértékét érte el

forrás: Business Online, 2016. február 15. 14:37

A Deutsche Telekom történetének legmagasabb márkaértékét érte el,  A Brand Finance Global 500 értékelése szerint jelenleg 33,19 milliárd USD-t ér, ez hétszázalékos növekedés az előző év 31 milliárd USD értékéhez képest. Ezzel a vállalat ismét a legértékesebb telekommunikációs márka lett Európában.

A Brand Finance minden évben meghatározza, melyek a világ legértékesebb márkái. A brit tanácsadó cég szerint a Deutsche Telekom első helyezése mindenekelőtt a Csoport által az európai távközlési piacokon végrehajtott márkamegújítási stratégiának köszönhető. Emellett a tavalyi évben a telekommunikációs vállalat sikerrel folytatta üzletfejlesztését, miközben hosszú távú beruházásokat hajtott végre a hálózatminőség, az innováció és az ügyfélkiszolgálás fejlesztése érdekében: ezek együttesen képezik a márkaérték növekedésének alapját.

 

Hans-Christian Schwingen, a Deutsche Telekom márkastratégiai igazgatója számára ez az eredmény azt, a már bizonyított tényt erősíti meg, hogy „márkastratégiánk jó úton halad, és jelentős mértékben járul hozzá a vállalat sikeréhez."

 

A Deutsche Telekom Európa legértékesebb telekommunikációs márkája, amelyet a Vodafone és az Orange követ, ezen kívül immár a második évben a BMW után a világ második legértékesebb német márkája. Őket a harmadik helyen a Mercedes-Benz követi. A Brand Finance szakértői szerint egy olyan országban, mint Németország, ahol az autóipar komoly múltra tekint vissza, az a tény, hogy egy távközlési márka egy szinten van az autógyártó cégekkel, a távközlési szektor fontosságának további növekedését mutatja, és összhangban áll a globális trenddel. Az Apple a világ legértékesebb márkájaként továbbra is verhetetlen, nyomában a második és a harmadik helyen a Google és a Samsung technológiai óriáscégek állnak.

 

A módszertan:

A Brand Finance Global 500 márkaérték szerint összeállítja a világ legértékesebb márkáinak rangsorát. Az értéket USA dollárban számítják, az értékelés dátuma 2016. január 1. A márkaértékek kiszámítása alapjául az a kérdés szolgál, hogy mekkora lincenszdíjakat kellene fizetnie a cégnek a márkáért, ha nem lenne annak tulajdonosa. Ezt a módszert royalty relief megközelítésnek is nevezik. A márkaérték mellett mind az 500 márka kap egy besorolást: a hitelbesoroláshoz hasonlóan ez az érték képviseli egy márka erősségeinek, kockázatainak és potenciáljának mértékét a versenytárs márkákkal összehasonlítva.