A jó ár már nem elég

forrás: Prím Online, 2016. február 25. 06:45

„A jelenlegi piaci irányokból az látszik, hogy ma már nem elég a jó ár a fogyasztók megnyeréséhez, olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, ami élménnyé, teszi a vásárlást és a termék használatát is”- mondta el Német Károly Csongor a Media Markt Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat szerdai sajtótájékoztatóján. 

A műszaki cikkek piaca a folyamatos bővülésnek köszönhetően két számjegyű növekedést ért el az elmúlt évben; mind a hagyományos, mind pedig az online kereskedelmet tekintve. A Media Markt forgalomnövekedésének aránya mindkét szegmensben meghaladta a piacét; a három éve indított webáruháza megduplázta a forgalmát, amivel a vállalat megerősítette piacvezető pozícióját a műszaki cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi szegmensben.  A Media Markt áruházak magyarországi forgalma tavaly elérte a nettó 72 milliárd forintot.

 

A Media Markt előrejelzése szerint a jövőben még szorosabban összekapcsolódik az online és a hagyományos értékesítési forma, mert a vásárlók egyre tudatosabban használják a két vásárlási mód előnyeit. Vásárlás előtt az interneten tájékozódnak az adott termékről, majd személyes tanácsot kérnek az áruházi szakértőktől, vagy éppen fordítva, az áruházban kipróbálják a terméket, és utána kényelmesen házhoz tudják rendelni a kiválasztott cikket az webáruházon keresztül, vagy átvehetik 600 pick-pakk ponton és 2700 postahivatalban is.

 

A Media Markt tapasztalatai szerint a fogyasztók a jó árakat ma már természetesnek veszik ebben a szegmensben, ezért nem igazán tekinthető versenyelőnynek, ha valaki a versenytársaknál kicsivel jobb ajánlattal jelentkezik. „Az tud igazán előnybe kerülni a piacon, aki ki tudja szolgálni a különböző vásárlói igényeket. A Media Markt üzletpolitikájával összhangban több szempontból is biztosítja vásárlói számára a választás szabadságát. Nálunk online és hagyományos csatornán is vásárolhatnak, kényelmesen válogathatnak a webáruház online felületén, de ha segítségre van szükségük, munkatársaink személyesen is rendelkezésükre állnak. Folyamatosan arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat vezessünk be, amelyek növelik a vásárlási élményt. Ezért indítottuk el például tavaly ősszel az Okospont szolgáltatásunkat, ahol a szakértő kollégák segítik a vásárlókat a készülékek beállításával, adatmentéssel, vírusirtással, programtelepítéssel, illetve általános hibaelhárítással kapcsolatos problémáik megoldásában. A szolgáltatást a budapesti és vidéki áruházainkban is egyaránt kihasználják vásárlóink. A fogyasztók leginkább a Start csomagokat keresik az Okospontjainkon, amelynek segítségével az általuk vásárolt terméket azonnal személyre tudjuk szabni és használatra kész állapotba tudjuk hozni. Ezen kívül nagyon népszerű a szülői felügyelet, illetve internetbiztonság csomagunk, ennek segítségével a szülők biztonságossá tehetik a különböző eszközeiket gyermekeik számára. Annyira népszerű a szolgáltatás, hogy az itt dolgozó kollégák létszámát lassan meg kell emelnünk.”- mondta el Német Károly Csongor a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

 

A Media Markt az elmúlt időszakban számos új szolgáltatást vezetett be, amelyekkel nem csak a vásárlási, de a használati élményt is növelni tudta a vásárlói számára. Ennek egyik jó példája a garancia plusz program, mely lehetőséget biztosít a fogyasztók számára, hogy a gyári garancia mellett kiterjesztett garanciát is vásároljanak a termékekhez. A vásárlók ezt a szolgáltatást leginkább háztartási nagygépekre, TV-ékre, telefonokra és tabletekre veszik igénybe. A másik jó példa a Vodafonnal kötött együttműködés melyen keresztül nem csak a terméket veheti meg a vásárló az áruházban, de a hozzá kapcsolódó mobilszolgáltatást is. 

 

A használati élményt növelő szolgáltatások következő szintje, hogy a vásárlók kényelmes körülmények között próbálhatnak ki műszaki termékeket működés közben, mielőtt megvásárolnák. Erre hozta létre a Media Markt a Nestlé Hungáriával közösen a régió első NESCAFÉ Dolce Gusto kávézóját az áruháztéren belül, ahol a vásárlók kellemes környezetben, szakértői segítséggel próbálhatják ki a kávégépeket.  A vásárlók 27 féle ital közül választhatnak. Jean Grunenwald, a Nestlé Hungária ügyvezetője szerint mindkét fél részéről megfelelő nyitottságra volt szükség ahhoz, hogy a régióban először a magyar piacon vágjunk bele ebbe az izgalmas kezdeményezésbe. Elsődleges célunk, hogy a fogyasztók kipróbálhassák, ezáltal megtapasztalhassák a kávézás minőségi élményét a kapszulás kávégépek használatán keresztül. Magyarországon a kapszulás kávégép-penetráció még alacsony (5,5%) a többi európai országhoz képest, a kategória ugyanakkor folyamatosan kétszámjegyű növekedést produkál. Az idén 150 éves Nestlé Hungária 65%-os részesedésével piacvezető a kapszulás kávépiacon. Ez az egyedülálló üzleti megoldás további fejlődési lehetőséget biztosít mind a gyártó Nestlé Hungária, mind a Media Markt számára, illetve a fogyasztók számára is, akik a használat során szerzett tapasztalataik alapján hozhatják meg vásárlási döntésüket. A Westendben nyíló kávézó eredményeit folyamatosan figyeljük és a tapasztalatok alapján döntünk majd közösen az együttműködés országos kiterjesztéséről. – tette hozzá Jean Grunenwald a Nestlé Hungaria ügyvezető igazgatója