Rekordév az autóskamerák piacán

forrás: Prím Online, 2016. március 24. 15:15

Az autóskamerák piaca az egész világon növekvő tendenciát mutat, a vitás helyzetekben vagy káresetkor bizonyítékként is használható felvételek sok kellemetlenségtől óvják meg az gépkocsi tulajdonosokat.

A menetrögzítő alapfunkción túl pedig már GPS-szel felszerelt, WIFI-vel ellátott vagy parkolás közben rögzítő eszközt is találunk a palettán. A szektor meghatározó szereplője, a Mio 2015-ben megötszörözte eladási számait Magyarországon, 2016-ra pedig még okosabb kütyüket, még több extrát és új, pénztárcabarát megoldásokat ígérnek az autósoknak.

 

Az okostelefonok megjelenése ellenére folyamatosan nő a közlekedést segítő autós eszközök iránti kereslet, a szektor legnépszerűbb termékeinek még mindig a GPS-ek számítanak. A magyarországi eladási mutatók 2015-ben több százezres számot mutattak, a fogyasztók szerint megéri GPS készüléket vásárolni a beépített autós navigáció vagy okostelefon alkalmazások helyett. Amellett, hogy az élethosszig tartó frissítésekkel sokat spórolhatunk, az önálló autós navigációk számos további előnnyel is bírnak: pontosabb helymeghatározásra képesek, jobb jelszintet biztosítanak a sofőrnek, az újgenerációs változatok pedig már valós idejű közlekedési információkkal, forgalmisáv-asszisztenssel és parkolási móddal érkeznek.

 

„Magyarországon nagy a verseny a GPS-ek piacán, a trendek viszont egyértelműen egy irányba mutatnak. A magas árérzékenység miatt az egyéni igényekre szabható termékeket keresik leginkább, melyekre a felhasználó a számára szükséges, akár ingyenesen beszerezhető térképeket a kívánt időtartamra telepítheti. A GPS-ek és az autóskamerák összevetésében, Európa többi országához hasonlóan egyelőre még Magyarországon is a navigációk számítanak népszerűbbnek, de a fedélzeti kamerák iránti kereslet évről évre egyre kiugróbb számokat produkál. 2016-ban a tendencia még tovább nő, az autóskamera eladások az előrejelzések szerint a tavalyi számok másfélszeresét is meghaladják majd.” – foglalta össze a piaci trendeket a Mio régiós eladásokért felelős menedzsere, Cosmin Dobranis.

 

 

 

Az autóskameráké a jövő

A menetrögzítők hasznát a biztosító társaságok is kezdik felismerni, van olyan ország, ahol bizonyos értékhatár fölött kötelezővé is tették használatukat. Bár itthon még nem elvárás, egyre több autótulajdonos ébred rá a fedélzeti kamerák biztosította előnyökre. A számok folyamatos növekedésre utalnak Magyarországon, Európában és az egész világon egyaránt. A praktikus szerkezetek elsősorban a vitás esetek könnyebb elbírálására és a biztosítási csalások kiszűrésére alkalmasak. A kínálat abszolút csúcskategóriájának a Mio Combo termékeit tekinthetjük, melyek a már említett két kedvencet egyesítik: navigáció és autóskamera egyben. Idén négy új Mio termék is érkezik ebben a kategóriában.

 

 „A tavaly bevezetett újdonságok igazolták elvárásainkat, hiszen az autóskamerák piacán ötszörösére nőtt a magyarországi eladások száma. A kezdeti lendületet szeretnénk átvinni 2016-ra is, az idei újdonságok és iparági innovációk hatására legalább 25%-os piaci részesedést tervezünk elérni az év végére” – árulta el a Mio jövőbeni terveit Cosmin Dobranis. 

 

A Mio innovációs technológiái új termékek formájában érkeznek Magyarországra, 2016-ban az újgenerációs GPS-ek és autóskamerák mellett bemutatják Smart Home és hordható elektronikai megoldásaikat is.