Kódolni tanítja a lányokat a Skool és a Nokia

forrás: Prím Online, 2016. május 25. 09:25

Magyarország legnagyobb K+F központja, a Nokia Networks vallja: a sokszínűség segíti a fejlődést. A vállalat ezért úgy döntött, hogy támogatja a Skool független non-profit kezdeményezést, melynek küldetése, hogy új oktatási formában adjon át hasznos és használható technológiai ismereteket fiatal lányoknak és nőknek.

Önkéntes mentorként a Nokia Networks alkalmazottai aktívan részt vesznek ebben a speciális oktatási programban és támogatják, hogy a fiatal hölgyek megtanuljanak kódolni. Közös céljuk, hogy elősegítsék hazánkban a nemek közötti munkavállalási egyensúlyt az infokommunikációs és távközlési (IKT) szektorban.

 

  

A lányoknak szóló Skool képzések a 10-18 éves korosztályt célozzák. A fiatalok alapvető programozási ismeretekkel gazdagodnak, megismerkednek a játékfejlesztéssel, a honlapépítéssel és a robotikával. Eddig 800 résztvevőnek adtak át értékes tudást, mintegy 400 órában.

 

 

Újra kódoltak a lányok

A Nokia és a Skool ismét közös programozós napot szervezett a lányoknak május 21-én szombaton, 9 és 16 óra között a Nokia Solutions and Networks Kft. székházában. Az érdeklődők megismerkedhettek a Nokia alkalmazottaival, tevékenységükkel, és játékos feladatok segítségével tanulhatták meg a kódolás alapjait. Egyedi programban volt részük: a feladatok a telekommunikáció, a jeltovábbítás, a hálózatok működését mutatták be.

 

Rajzolj hálózatot!

A tinédzser résztvevők a Nokiával közösen fejlesztett játékon keresztül ismerkedhettek meg a telekommunikációs rendszerek működésével. A hálózatok működését bemutató feladatok lényege, hogy elevenen szemléltessék: egy mobiltelefon vagy bármilyen eszköz önmagában semmit sem ér a mögötte lévő hálózat és infrastruktúra nélkül. Hiszen hálózatokba botlunk mindenhol: legyen szó utakkal összekötött városokról, az internetről, emberek közti kapcsolatokról vagy telefonhálózatokról. A hálózatkutatás izgalmas témává vált. Mi történik például, ha egy természeti katasztrófa miatt a hálózatban egy kapcsolat megszakad? El lehet még mindig jutni a hálózat egyik pontjából a másikba?

 

Ezt a kérdést vizsgálja egy szórakoztató, de egyszerű játék, amiben egy gráf két pontja közt próbál kapcsolatot létesíteni az egyik játékos, míg a másik minden lépésben elvág egy kapcsolatot. Sikerülni fog így is továbbítani a jelet? A papír-ceruza próbajátékok után a lányok a Scratch vizuális programnyelvben készítették el lépésről lépésre közösen gondolkodva a játékot. Eközben a programozás fontos alapmódszereivel és izgalmas problémaköreivel is találkoztak, és a nap végére egy saját készítésű játékkal, a folytatáshoz szükséges alaptudással és sok élménnyel gazdagodtak.