A Fujitsu forradalmi újítása a hagyományos kiskereskedelemben

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 16. 15:18

A Fujitsu új Retail Engagement Analytics (REA) megoldása soha nem látott lehetőségekhez juttatja a hagyományos kiskereskedelmi cégeket. A megoldás az e-kereskedők számára elérhetőhöz hasonló felismeréseket és gyakorlati analitikát biztosít a fizikai üzletek üzemeltetői számára, lehetővé téve ezzel a vásárlói élmény, viselkedés és aktivitás követését, rögzítését és elemzését.

A kiskereskedők és a vásárlók közötti kapcsolat szorosabbra fűzését szolgáló, átfogó Connected Retail koncepció részeként kifejlesztett REA üzlet, hely és dátum/időpont szerint testre szabva gyűjti és elemzi a kiskereskedők számára releváns adatokat. Az adatokra épülő felismeréseket műszerfalon jeleníti meg, amely hasznos javaslatokat tesz a kiskereskedőknek az üzletbe látogatóknak nyújtott vásárlási élmény optimalizálására.

 

A REA-megoldás aggregált adatforrásokra (pl. üzletben elhelyezett wifi-hozzáférési pontok és olyan céges információk, mint pl. az eladáshelyi tranzakciók adatai) és különféle külső adatokra (pl. időjárás-jelentések és helyi demográfiai adatok) támaszkodik. Az adatok elemzése alapján tett javaslatok segítségével a kiskereskedők színvonalasabbá tehetik az üzleteikben nyújtott vásárlási élményt: finomhangolhatják a különféle elemeket (pl. a belső dizájnt és az árucikkek elrendezését), vagy a vásárlói forgalom várható megugrására felkészülve módosíthatják a munkaerő-beosztást.

 

A személyre szabottabb és színvonalasabb kiszolgálás célját szem előtt tartva, a Fujitsu REA a hagyományos üzletek üzemeltetői rendelkezésére bocsátja a vásárlói viselkedéssel kapcsolatos adatok – online kikereskedők számára már eddig is elérhető – gazdag tárházát. Lehetővé teszi számukra az olyan tényezők követését, mint pl. az adott időszakon belüli látogatások száma, a látogatók zónánkénti megoszlása, a forgalom áramlása és a visszatérő vásárlók. A „puha” tényezők, mint az egyes osztályokon töltött idő és az ott folytatott beszélgetések szintén követhetők, vizuálisan megjeleníthetők és figyelhetők. A Fujitsu REA segítségével a hagyományos kiskereskedők rögzíthetik a helyadatokat, és beépíthetik őket meglévő mobil alkalmazásaikba a személyre szabott eladáshelyi promóciók lebonyolításához. 

 

David Concordel, a Fujitsu kiskereskedelmi megoldásokért felelős alelnöke így nyilatkozott: „A teljes kereskedelmi forgalom mintegy 90 százaléka továbbra is fizikai üzletekben zajlik, ezért a hagyományos kiskereskedelmi cégek új generációjának is segítséget kívánunk nyújtani. A Fujitsu a kiskereskedelmi technológiák fejlesztésében szerzett több mint 5 évtizedes tapasztalatait kamatoztatva, aggregált adatok és analitikai képességek felhasználásával segít nyomon követni az ügyfelek viselkedését és ezen keresztül optimalizálni a vásárlási élményt. Ráadásul a Fujitsu Retail Engagement Analytics megoldás abból a szempontból is egyedülálló, hogy tökéletesen lehet integrálni az eladáshelyi (PoS) technológiával.”

 

Edward Westenberg, a Cisco kiskereskedelmi szektort kiszolgáló európai divíziójának vezetője elmondta: „Örömmel bővítjük globális partnerkapcsolatunkat a Fujitsuval a kiskereskedelmi szektorban. A Cisco helyi telepítésű vagy a felhőből elérhető Connected Mobile eXperiences (CMX) megoldása, wifi-infrastruktúrája és a kapcsolódó intelligens hálózati képességek segítségével a kiskereskedelmi cégek kiaknázhatják a Fujitsu Retail Engagement Analytics előnyeit. Tökéletesíthetik az általuk nyújtott vásárlási élményt, szorosabb ellenőrzést gyakorolhatnak működésük felett, helyszínalapú szolgáltatásokat vezethetnek be, célzott reklámokat indíthatnak, továbbá fejlett analitikai és biztonságos wifi-képességeket vehetnek igénybe. Megoldásunkkal az ügyfélhűség növelésére, az értékesítés felfuttatására és az üzleti működés továbbfejlesztésére is felhasználhatják a wifi-képességeket.”


 

Hogyan működik a Fujitsu REA?

A Fujitsu REA a szabadalmaztatott Flow Discovery technológia segítségével elemzi részletesen és megbízhatóan a vásárlói viselkedést. Több forrásból (pl. wifi-hozzáférési pontok és kamerák) gyűjti az adatokat, és kombinálja őket a különféle nagyvállalati információkkal, pl. a PoS tranzakciós, a demográfiai és az időjárási adatokkal. Az üzletvezetők a vásárlók dinamikus viselkedésének megértéséhez, elemzéséhez és kezeléséhez transzformációs és vizuális eszközöket is biztosító, testre szabható műszerfalakon, jelentéseken, hőtérképeken és alaprajzokon keresztül jutnak hozzá a gyakorlati felismerésekhez.

 

A Fujitsu REA bevezetése után az üzletek dolgozói és vezetői megérthetik, hogyan lépnek interakcióba a fogyasztók a fizikai üzlettérrel, és gyorsan vizualizálhatják a forgalom sűrűségét és a holt zónákat. Így megalapozottabb döntéseket tudnak hozni az áruk áthelyezésével, a világítási beállításokkal és az eladószemélyzet beosztásával kapcsolatban a vásárlói élmény javítása és az árbevétel felfuttatása érdekében. 

 

A kiskereskedők proaktív, valós idejű riasztásokat is beprogramozhatnak a lehetséges problémák elkerülésére. Például észlelhetik az egyes osztályok túl nagy vevőforgalmát vagy a sorban állást bizonyos kasszáknál. Az analitikai eredmények részletes és pontos adatforrást kínálnak az illetékes csapatoknak pl. az üzletek és az áru elrendezésének megtervezéséhez, a marketinghez, az ügyfélkapcsolat-kezeléshez és a munkaerő-szervezéshez. 

 

A felhőből igénybe vehető Fujitsu REA kifejezetten nagy pontosságú analitikai feladatokhoz tervezett platform, amely – a Fujitsu fejlett és nagy teljesítményű adatbázis-technológiájának köszönhetően – ötszázszor3 gyorsabb a hagyományos adatbázisoknál. 

 

A Fujitsu REA megoldás minden részletében a maximális biztonságot és adatvédelmet szem előtt tartva készült. Az ügyfél és az egyes országok adatvédelmi előírásainak szigorú betartása érdekében a megoldásból privát üzemeltetésű verzió is igénybe vehető a Fujitsu globális adatközpont-hálózatának tagjaitól. Egyébként a REA-t AWS vagy Microsoft Azure felhőből nyújtjuk.

 

Piaci bevezetés

A Fujitsu Retail Engagement Analytics megoldás 2016 októberétől lesz elérhető egyes európai piacokon: az első szakaszban Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Írország, Olaszország, Hollandia, Portugália, Svédország, Spanyolország és az Egyesült Királyság területén.