Internet Hungary: a digitális térben egy háziasszony is versenyre kelhet a legnagyobb multikkal!

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 25. 16:56

Lehetséges évi öt millió dollárt keresni Kinder tojások kicsomagolásával? Igen! A FunToyzCollector nevű YouTube csatornát üzemeltető háziasszony megmutatta, hogyan lehet egyszerű eszközökkel túlszárnyalni a világ legnagyobb zenei sztárjait tömörítő VEVO videócsatorna nézettségét. A digitális gazdaság szélesre tárja a lehetőségek kapuját: bárkiből sztár lehet, egy kis cég is könnyen és gyorsan meggazdagodhat. De hogyan lehetünk a technológiai forradalom nyertesei? Erre a kérdésre keresi a választ az Internet Hungary.

Önvezető autók, csomagszállító drónok, robotizált ügyfélszolgálat – mind olyan, már létező technológia, ami néhány éven belül gyökeresen megváltoztathatja életünk egy-egy területét. A digitális átalakulás teljes gőzzel zajlik, és aki lépést tart a változásokkal korábban soha nem látott lehetőségekhez jut. A belépési küszöb egyre alacsonyabb, soha nem volt még olyan könnyű egy vállalkozást felfuttatni, mint most a digitális eszközök segítségével. A szeptember 27-28-i Internet Hungary konferencia a jelent és a jövőt meghatározó legfontosabb trendeket tárja fel.

 

Fizess elő a borotvapengédre!

 

Az új technológiáknak és a fogyasztói szokások változásának köszönhetően az egyik alapos változáson áteső terület a kereskedelem. Egyrészt az online és offline kereskedelem összeolvad, és csak az marad talpon, aki az interneten is sikeresen jelen van. Másrészt a termékek megvásárlása helyett egyre inkább az előfizetés alapú gazdaság (subscription economy) irányába halad a világ. Jó példa erre a 2011-ben alapított, borotvapenge-előfizetéssel foglalkozó The Dollar Shave Club startup, melyet 2016 egy milliárd dollárért vásárolt meg az Unilever. Milyen eszközöket vessünk be, ha sikeresek akarunk lenni a kereskedelemben? Az Internet Hungary egyebek mellett erre is választ ad.

 

Az olvasás forradalma zajlik

 

Több mint 100.000 szó – egy friss amerikai kutatás szerint ennyi ma a napi online fogyasztásunk. Ez a 100.000 szó majdnem negyede a 460.000 szóból álló Háború és békének. Az olvasás forradalma zajlik: soha nem olvastunk ennyit és ennyire szelektíven. Emiatt az online reklámok terén is átalakulás tapasztalható. A „bannervakság” miatt egyre kevésbé hatékonyak a klasszikus hirdetések, emiatt új eszközök, például a natív hirdetés kerülnek előtérbe. Az Internet Hungary kiemelten kezeli a digitális reklám témakörét is, több külön konferenciát is szentelve a témának.

 

Mitől pörög valami a közösségi médiában?

 

A közösségi média még mindig az egyik legfelkapottabb terület az infokommunikáción belül. Az érzelmek terjedése és a megosztás már azelőtt számos pszichológiai kutatás középpontjában állt, hogy az internet és a közösségi média meghódította volna a világot. Bár a technológia változik, az emberek alapvető motivációi nem. Érdekes tehát megvizsgálni, hogyan viselkednek a felhasználók az online térben: miért és hogyan internetezek, a különböző személyiségtípusokra milyen használat jellemző, és hogyan vezethető vissza a közösségi média használata az evolúciós gyökerekig. Az Internet Hungary keretében számos előadás és kerekasztal beszélgetés vizsgálja a közösségi média legfrissebb trendjeit. Bemutatásra kerül többek között egy valós Facebook-kattintások alapján készült kutatás, mely azt vizsgálja, hogy milyen típusú tartalmakat és milyen motivációk alapján osztanak meg a magyar felhasználók. 

 

Az infokommunikáció és új technológiák legnagyobb hazai szakmai rendezvénye a fentieken kívül olyan területek aktualitásait járja körbe a digitalizáció szemszögéből, mint az adatgazdaság, a neuromarketing, a cégvezetés, vagy éppen a tartalom marketing.

 

Regisztráció és a konferencia részletes programja: https://www.internethungary.com/