Magyar sikersztori: miénk a régió legnagyobb gamer rendezvénye

forrás: Prím Online, 2016. december 9. 10:23

Kinőtte az országot a PlayIT Show: az öt hazai helyszín mellett jövőre a szerb fővárosban is megrendezik a régió legnagyobb gamer és IT rendezvényét. November utolsó szombatján több mint 25.000 fiatal látogatott ki a Hungexpóra, ezzel újra megdöntötték napi rekordjukat a szervezők.

Közép-Kelet-Európa legnagyobb videojátékos rendezvénysorozatává nőheti ki magát a PlayIT Show, amely a magyar tulajdonú Meex cégcsoport szakmai tapasztalatának és piaci ismeretének köszönhetően vált pár év alatt jelentős eseménnyé. Az első külföldi PlayIT-et Belgrádban rendezik meg 2017 júniusában, a szervezők szándéka szerint pedig hamarosan több is követi majd a szomszédos országokban. 

 

„Két éven belül szeretnénk belépni a román és a szlovák piacra is, hogy a PlayIT legyen a régió meghatározó gamer eseménye. A videojátékok és az eSport világának bennfentes ismerete, a speciális szervezési tapasztalat, valamint a szponzorokhoz fűződő jó kapcsolatunk a kulcs a sikeres külföldi terjeszkedéshez” - mondta Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője.

 

Az 5 éves múltra visszatekintő rendezvénysorozat egy igazi magyar sikertörténet, hiszen amíg az első kiállítás közel 1500 látogatóval indult, addig a legutóbbi PlayIT Show 36.000 m2-en található látványosságaira már több mint 25.000 ember volt kíváncsi. 2016-ban a Meex szervezésében lebonyolított, gaming tematikus rendezvények több mint 110.000 látogatót vonzottak, amely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. 

 

A PlayIT kiállításon legnagyobb számban (60%) a 12 és 25 év közötti korosztály vesz részt, de a 25 év feletti fiatalok és a szülők is nagy arányban képviseltetik magukat (25%). A szervezők szeretnék még inkább megszólítani a felnőtt gamereket, ezért 2017-ben útjára indítják a PlayIT Plus nevű rendezvénysorozatot. A rendezvény napján este újra kinyitják a helyszínt, de kizárólag a 18 éven felüliek számára - így a komolyabb tartalmak is helyet kaphatnak a programban, a márkák pedig célzottabban érhetik el a nagykorú közönséget.

 

2017-ben a szervezők nagyobb hangsúlyt helyeznek a világszinten egyre népszerűbb eSport programokra is. 2015-ben 750 millió dollár fordult meg az eSport versenyeken világszerte, és ez a szám az elemzők szerint 2018-ra megközelíti majd a 2 milliárdot. Az eSport a számítógépes csapatjátékok összefoglaló neve, egyben egy olyan szórakoztató üzletágé, amelynek rajongótábora évről-évre növekszik Magyarországon is. 

 

„Célunk, hogy a legjobb magyar csapatok a nemzetközi eSport rendezvények szintjéhez méltó körülmények között mérhessék össze erejüket a rajongótáboruk előtt. Ehhez mi speciális hang- és fénytechnikával, óriás kivetítővel ellátott színpadot, valamint szponzoraink révén csúcsminőségű hardvereket biztosítunk” – tette hozzá Csanda Gergely.