Európa középpiaca idén változásokat vár a munka világában

forrás: Prím Online, 2017. március 31. 11:14

A Ricoh Europe által megrendelt legújabb kutatás szerint az európai középvállalatok munkavállalóinak túlnyomó többsége 2017-ben a munkában betöltött szerepének változását várja.

Az 50-500 munkavállalót foglalkoztató vállalatokban dolgozó válaszadók 96%-a egyetért abban, hogy a digitális szakadék, a gazdasági bizonytalanság és a szabályváltozások a munkájukat befolyásoló legfontosabb tényezők. Azonban optimisták, és szilárdnak érzik pozíciójukat. Mindössze 8%-uk gondolja, hogy munkahelyet vált, és csupán 12% lát kevesebb karrier lehetőséget 2017-ben.  

 

A kutatásban részt vevő 790 középpiaci munkavállaló többsége 2017-ben szeretne elmozdulni a kreatív erőforrás-gazdálkodás és a technológia által támogatott munkamódszerek felé.

 

A középpiaci munkavállalók 58%-a bízik abban, hogy vállalata az évet a jelenleginél erősebb pozícióban zárja majd.

 

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója elmondta: „Az európai középvállalatok strukturális, erőforrás-jellegű és magatartásbeli kihívásokkal néznek szembe. Ennek ellenére a változások jelenlegi periódusára nem szabad fenyegetésként tekinteni. A gazdasági bizonytalanság valószínűleg folytatódik, a kkv-knak viszont előre kell lépniük. A munkavállalók tudatában vannak e ténynek és azt várják, hogy céljaik eléréséhez a megfelelő eszközök birtokában legyenek.”

 

“Az együttműködő munkacsoportok jelentik minden sikeres vállalkozás hajtóerejét, és az olyan, jövőbe mutató digitális megoldások, mint például a kognitív táblák, előmozdítják a növekedést. A munkavállalók az együttműködést megkönnyítő digitális technológiák rendelkezésre állását várják vezetőiktől a lehető leghatékonyabb munkavégzés érdekében. Mindannyian ugyanolyan elkötelezettek a pozitív irányú változás iránt.”

 

Louella Fernandes, a Quocirca iparági elemző cég társigazgatója hozzátette: „Az információkezelés folyamatának fókuszba helyezése nélkül a vállalatok többsége számára küzdelmes időszak következik. A cégeknek át kell értékelniük hosszú távú digitális stratégiájukat. Akik ezt megteszik, azok lesznek a legjobb helyzetben ahhoz, hogy kihasználhassák a digitális szakadék által megnyitott új esélyeket és alkalmazhassák a növekedést támogató új munkamódszereket. Úgy gondolom, idén a cégek fokozatosan ki fogják aknázni a technológia lehetőségeit. A digitális magabiztosság előmozdítása a munkahelyeken elengedhetetlen lesz a sikeres teljesítményhez.”