Így lehet sikeres a vállalkozása!

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 27. 09:43

A 2010-es évek egyik kulcsszava az üzleti életben a digitalizáció. Az üzleti élet azon szereplői akik nem tartanak lépést az egyre gyorsabb ütemben megjelenő innovációkkal, nem tudják meglovagolni a FinTech vállalatok nyújtotta lehetőségeket, nem reagálnak az átalakuló fogyasztói fizetési igényekre, valamint nem tudnak alkalmazkodni az olyan jogszabályi változásokhoz, mint a GDPR gyorsan versenyhátrányba kerülhetnek. Az OTP Mobil ezért elérkezettnek látta az időt, hogy október 5-én megrendezze első konferenciáját a budapesti RaM Colosseumban, ahol hazai és nemzetközi előadók tapasztalataiból tanulhatunk.

 

Mi kell a fogyasztónak holnap?

Digitális fejlesztések, online ügyintézés, vásárlás csupán pár érintéssel – ezek az újítások fokozatosan természetessé válnak számunkra, elég arra gondolni, hogy 2016-ban Magyarországon az érintéses bankkártyás fizetések száma már meghaladta a hagyományosat.  Emellett egyre többet és bátrabban használjuk az internet adta lehetőségeket és egyre gyakrabban vásárolunk online, vagy épp a mobilunk segítségével.  Ez az elmozdulás a fogyasztói elvárásokban új fejlesztési utakat jelöl ki mind a pénzügyi szektor, mind pedig a kereskedelem szolgáltatói oldala számára, és a gyors, megbízható és teljeskörű megoldások felé tereli a szereplőket.

 

M-commerce – divat, vagy trend?

Az internetes kereskedelem ma már természetes. Azonban az okostelefonok térhódításával az úgynevezett m-commerce, vagyis mobiltelefonon keresztül történő vásárlás is egyre nagyobb teret kap. A technológia már jó ideje rendelkezésre áll hozzá, és a kipróbálási hajlandóságot is jól mutatja, hogy 2016-ban a vásárlások 24%-a mobilról történt, ez az arány pedig a fintech cégek fejlesztéseinek köszönhetően várhatóan növekedni fog.

 

Webáruházak – ugródeszka a nemzetközi sikerhez

Sok hazai vállalkozás, kereskedő még mindig a túlélése érdekében üzemeltet webáruházat, szemet hunyva afelett, hogy szolgáltatását így tudja elérhetővé tenni akár a hazain túlmutató nemzetközi közönség számára is. Igaz, ehhez nem elég egy webfejlesztés, az igazi versenyelőnyt ma már az adja, ha egy vállalkozás a teljes struktúráját, működését az online értékesítés integrálásával tervezi.

 

Az okos pénzügyi tervezés mindenkinek érdeke

A stabil működéshez elengedhetetlen a payment stratégia okos tervezése. Ma már nem elég, ha egy kereskedő csupán egyféle fizetési opciót biztosít az online felületén, hanem körültekintően fel kell mérnie a fogyasztói fizetési szokásait. A payment opciók gyarapítása még több potenciális vásárlót vonzhat a webáruházba és segítheti a fogyasztók megtartását.

 

Van élet a közösségi médián túl is

A marketingstratégia tervezése szintén kulcsfontosságú egy kisvállalkozás életében is, noha sokan még mindig nem hisznek az egyes eszközök hatékonyságában és inkább a saját,’ jól bevált’ módszerük szerint célozzák a meglévő közönségüket. A közösségi média még mindig népszerű eszköz, ám nem lehet a márka egyetlen kommunikációs csatornája a fogyasztói felé. Érdemes feltérképezni a rendelkezésre álló lehetőségeket, és a kiválasztott eszközöket összehangoltan alkalmazni.

 

Mi van az új EU-s adatbiztonsági irányelv mögött?

Bár az adatkezelésre és a fogyasztó adatainak védelmére vonatkozó új európai uniós irányelv (GDPR) csak jövőre lép életbe, a hazai vállalkozások túlnyomó többsége azonban jelenleg sem technológiai, sem IT szempontból nem áll készen a változások adaptálására. Az új szabályozás várhatóan a webshopokat érinti majd a legérzékenyebben. Így a kiberbiztonság kérdése kiemelt fontosságúvá válik az elkövetkezendő hónapokban, a kereskedőknek feladatuk megtenni a szükséges lépéseket a nyilvántartásuk és az adatkezelési folyamatuk fejlesztését illetően, annak érdekében, hogy a vállalkozásuk megfelelően felkészülten integrálhassa a működésébe a változásokat.

 

Bővebb információ az eTrends Expo-ról és a részletes programról a www.etrends.hu oldalon érhető el.