Nagy bejelentést tett a Vodafone

forrás: Prím Online, 2017. október 5. 16:21

A Vodafone bemutatta új márkastratégiáját, amelynek részeként változik a szlogen és a vállalat vizuális identitása is – ez az első váltás a világ egyik legismertebb márkájánál a „Power to you” szlogen 2009-es bevezetése óta. 

A 36 országot érintő márkastratégia a Vodafone azon alapelvén nyugszik, mely szerint az új technológiák és a digitális szolgáltatások pozitív szerepet játszanak majd a társadalom formálásában és az életminőség javításában. A bejelentést két, a jövővel kapcsolatos nemzetközi kutatás bemutatásával támasztották alá, de a hazai sajtóeseményen esett szó először a megújuló Family ajánlatról és Digitális Család honlapról is.

 

 

Az újrapozícionálás központi témája a jövővel kapcsolatos optimizmus, melyet az új szlogen is kiemel: „The future is exciting. Ready?” A szlogen első felét mindig az adott ország nyelvére adaptálva használják majd, míg a második rész – „Ready?” – megmarad angolul. Magyarországon így a fogyasztók a következő szlogennel találkozhatnak majd a reklámokban, óriásplakátokon és egyéb hirdetési felületeken: 

 

„A jövő izgalmas. Ready?”

 

 

Az új vizuális identitásban sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az ikonikus Vodafone speechmark („idézőjel”) logóra, mely az eddigi legnagyobb változás annak 1998 óta tartó története során. A logó mostantól fókuszba kerül minden marketing anyagon és marketingkommunikációs aktivitásban. A 3D-s megközelítés helyett pedig megjelenik 2D-s ábrázolásban is. 

 

A márkastratégiát kiterjedt kutatásokkal alapozták meg – 17 országban, közel 30.000 ember részvételével végeztek kvantitatív és kvalitatív kutatásokat. A Vodafone mindezek után 2017. október 6-án megkezdi 33 éves története legnagyobb reklámkampányát, amelyhez a tévé szpotot a Ridley Scott Associates készítette. 

 

 

 

„A Vodafone már nem csak mobilkommunikációs vállalatként van jelen a világban, folyamatosan fejlesztjük a szolgáltatási portfóliónkat. Nem csupán hangot és adatot szolgáltatunk, de egyúttal innovációra inspiráljuk fogyasztóinkat és partnereinket. Azért dolgozunk, hogy az emberek egy jobb világban élhessenek és egy még jobbat építhessenek. A jövő izgalmas és az a célunk, hogy ezt a nézőpontot mindenki magáénak érezhesse. A Vodafone Csoport által végzett kutatások is azt igazolták, hogy ez a törekvésünk értő fülekre talál majd” – mondta el Carra Anita, a Vodafone Magyarország Lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.  

 

A Vodafone 14 országban, közel 13.000 ember körében végzett kutatásokat arra vonatkozóan, hogy hol miként viszonyulnak a jövőhöz (a kutatást a YouGov kutatócég végezte). A legfontosabb eredmények a következők: 

 

Ugyanennek a kutatásnak külön Magyarországra vonatkozó eredményei is születtek. E szerint a magyarok 51 százaléka gondolja úgy, hogy a következő húsz évben javulni fog az életminőség, amivel némileg rácáfolunk arra az általános vélekedésre, hogy a magyar egy pesszimista nemzet, hiszen több országban ennél jelentősen kevesebben gondolták úgy, hogy pozitív lehet a jövő (részletes eredmények a csatolt infografikában). Az is kiderült, hogy a jövő technológiái közül az olcsó és tiszta energiát (57%) és a személyre szabott egészségügyet (49%) tartják a legizgalmasabbnak, de arról is egyöntetű a vélekedés, hogy ez a két fejlesztés lesz a leginkább pozitív hatással az országra. A jobb jövő zálogaként legtöbben a technológiai innovációt (17%), illetve munkakultúra változásait, a flexibilitás elterjedését (13%) jelölték.  

 

Emellett a Futerra tanácsadó cég jóvoltából megvizsgálták azt is, melyek azok a technológiai fejlesztések, amik már a következő 20 évben a mindennapi életünk részévé válhatnak. Az 5 ország jövőkutatói által összeállított lista a következőket tartalmazza: 

 

„A technológiai fejlődésnek már napjainkban is számos előnye van, de a rendkívül fontos a megismerés, a képzés, az oktatás, hiszen a mesterséges intelligencia mellett növekszik az érzelmi intelligencia fontossága, és hogy az új technológiák az emberiség érdekét szolgálják. Mindebben pedig a jövő generációjának kulcsszerepe lesz, hiszen digitális bennszülöttként merőben más gondolkodásmódot adaptálhatnak majd a technológia világába, de annak érdekében, hogy mindenki részesülhessen az izgalmas jövőből, nagyon fontos, hogy széles körben elterjedjen a digitális tudás” – fejtette ki dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese a sajtóeseményen. „Emiatt kiemelt figyelmet fordítunk a jövő generációjának digitális képzésére, amiben kulcsszerep jut a tanároknak is. Ezért hoztuk létre a Digitális Iskola Programot, hogy az ország elmaradott térségeiben digitális képzést nyújthassunk a tanároknak és a diákoknak egyaránt. A technikai képzés mellett nagy hangsúlyt fektetünk a kreatív felhasználási területekre is. Ilyen jellegű módszer a ma itt bemutatott, újrahasznosított alapanyagokból készült robotok készítése, azaz Vecsei Ákos találmánya, a RebotKit is.”

 

A digitális kor közeledtével a technológiának köszönhetően elmosódnak a határok, amivel együtt a lehetőségeknek egy korábban elképzelhetetlenül széles tárháza nyílik meg. A Vodafone kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mindebbe a családokat is bevonja. Ezért, lépést tartva a márka újrapozícionálásával, megújították a www.digitaliscsalad.hu weboldalt (október 9-től érhető el), melynek célja, hogy csökkentse a generációk közti szakadékot és a digitális világhoz kapcsolódó hasznos tanácsokkal és tippekkel segítse a szülőket és a gyerekeket egyaránt. Valamint bejelentették a megújuló Family ajánlat érkezését is, melynek célja, hogy elérhető áron biztosítson a családok számára eszközt, és lebontsa a határokat a folyamatosan fejlődő mobilkommunikáció segítségével akkor is, ha nagy távolság választja el a családtagokat. Az ajánlatba akár hat előfizetés is bevonható. Az október 6-tól elérhető, megújult Family ajánlat részeként a 3. és 4. előfizetésre a jelenleginél még nagyobb kedvezmények érhetők el – egy 3 fős család esetében például három Red Smart előfizetés 29.970 forint helyett már 21.970 forintért elérhető, ami 26,69 százalékos (8.000 forintos) kedvezményt jelent. A Family ajánlatról október 6-tól bővebb információ érhető el a Vodafone Magyarország honlapján

 

A kvalitatív jövőkutatás teljes anyaga ezen a linken érhető el.