Túlterheltség vagy számítógépes hiba okozta az Amazon.com leállását?

Wollák Viktória, 2000. november 28. 14:08
A Hálaadás utáni napon, az év egyik legzsúfoltabb bevásárló napján az Amazon.com nem volt elérhetető a vásárlók számára.
Az online áruház rendszere mindössze 30 percre állt le, és nem a látogatók magas száma, hanem egy belső számítógépes hiba okozta a problémát- állítják a cég emberei. Az Amazon megerősítette azt a tényt, hogy az áruház 11:30 és 12:00 óra között nem tudott rendeléseket fogadni, és a látogatókat a következő felirat fogadta: „Az Amazon átmenetileg bezárt, de hamarosan újra üzemel.” A látogatóknak lehetősége nyílt értesítést kérni a beindulásról a meghagyott e-mail címre. Az Amazon szóvivője elmondta, hogy a kimaradás a vállalat számítógépeinek hibájából eredt és külön hangsúlyozta, hogy nincs összefüggésben a vásárlók nagy rohamával. A cég nem tudja megbecsülni az üzemszünet hatásait, csak annyit tudtak mondani, hogy az azt megelőző nyolc órában több, mint 300.000 terméket értékesítettek. Ahogy az ünnepi szezon utolsó négy hete elkezdődött, más online cégek is beszámoltak technikai problémákról, olyanokról is, amiket kétségkivül a látogatók magas száma okozott. A múlt héten készített felmérés szerint az oldalak letöltésének ideje, az ünnepi szezon előrehaladtával egyre nő.