A Cellum “Dolgok internete” (IoT) támogatással bővíti a SIM-kezelő platformját

forrás: Prím Online, 2018. június 30. 08:35

A Cellum, Európa egyik vezető mobiltranzakciós cége, csütörtökön bejelentette, hogy új fejlesztésekkel bővíti a mobilszolgáltatók számára készített SIM-kezelő platformját, amely gyártófüggetlen támogatást biztosít a különböző “Dolgok internete” (Internet of Things, IoT) eszközökhöz.

A Cellum “over-the-air” (OTA) megoldását 2002 óta több mobilszolgáltató is használja ügyfeleik SIM-kártyáinak kezeléséhez. A platform jelenlegi verziója is számos olyan kulcsfontosságú technológiát támogat, mint például a távoli alkalmazáskezelés, a virtuális SIM-kártyák, vagy a biztonságos mobilfizetéshez szükséges titkosítási algoritmusok. A továbbfejlesztett verzió először teszi lehetővé a “Dolgok internetéhez” csatlakozó ún. okoseszközökkel való kommunikációt.

 

Az OTA technológia segítségével a mobilszolgáltatók távolról kezelhetik ügyfeleik eszközeit és SIM-kártyáit, akiknek így nem kell személyesen befáradniuk az ügyfélszolgálatra, ha pl. aktiváltatni szeretnének bizonyos szolgáltatásokat. A hagyományos esetben a platform állandó kapcsolatot tart fenn és kiküldi a mobileszközre az adatokat. Az IoT-eszközök azonban másfajta kommunikációt igényelnek: csak bizonyos körülmények előfordulása esetén lépnek kapcsolatba a szerverrel és hívják le onnan az adatokat. A Cellum kibővített platformja teljesíti ezeket a különleges követelményeket és megfelel a GlobalPlatform által készített „Remote Application Management over HTTP” specifikációnak. A fejlesztésnek köszönhetően a cég távközlési partnerei ki tudják majd szolgálni a mobilhálózatukra csatlakozó különböző okoseszközöket.


„A Dolgok internete egy rohamosan fejlődő technológia. Örömünkre szolgál, hogy ügyfeleink a távközlési szektorból érdeklődnek e terület iránt, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy kielégítsük a változó igényeiket.” – mondta Kóka János, a Cellum vezérigazgatója. „Az OTA platformunkat olyan ismert márkák használják, mint a Magyar Telekom és a Telenor, és büszkék vagyunk rá, hogy közel két évtizede az ügyfeleink között tudhatjuk őket.” – tette hozzá.