Az új nyomtatási technológiák elengedhetetlenek a tanulmányi sikerekhez és új képességek elsajátításához

forrás: Prím Online, 2018. szeptember 4. 09:50

Egy új tanulmány alapján, amely a Ricoh Europe megbízásából készült, a válaszadók 88%-ának elmondása szerint az új képességek - melyeket olyan technológiák által sajátítottak el, mint például a digitális tervezés és gyártás vagy 3D nyomtatás - létfontosságúak a hatékony oktatáshoz és a hallgatók felkészüléséhez a diplomás munkaerőpiacra.

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója, elmondta: „A digitális tervezés és gyártás és a 3D nyomtatás lehetőséget ad komplex elképzelések megvalósítására szinte bármilyen területen. Ahogy az emberek és gépek együttműködése fejlődik, úgy az új technológiai vívmányok integrálása a tanulási folyamatokba biztosítja, hogy a jövőben szükséges készségek természetesek legyenek a jelen hallgatóinak.”

 

Ezen készségek kifejezetten fontosak egyes tervek és prototípusok elkészítéséhez olyan ágazatokban, mint a textilipar, orvostudomány, autóipar vagy gépészet – például, fejlett turbinák vagy gépek bonyolult komponenseihez. A válaszolók 65%-a szerint a 3D nyomtatás egyre fontosabb alkotóeleme a STEM-en (tudomány, technológia, gépészet, matematika) alapuló tanulásnak. Hogy ezt biztosítsák, az oktatási intézmények 84%-a már befektetett vagy tervezi a befektetést a következő 2 évben olyan nyomtatási technológiákba, melyek képessé teszik a hallgatókat arra, hogy elkészítsék és személyre szabják a tanulmányaikat segítő eszközöket.

 

Az intézmények új nyomtatási technológiákat alkalmaznak, hogy bármilyen életkorral és háttérrel rendelkező jövőbeni hallgató számára vonzóbba tegyék tanfolyamaikat. 66% azt mondja, hogy az új nyomtatási technológiák kulcsfontosságúak, hogy új hallgatókat vonzzanak be, és javítsák elégedettségüket az intézménnyel, valamint azok kurzusaival. Sokan az oktatási anyagok tartalmát és forrásait tennék könnyebben elérhetővé személyre szabott tantervi elemekkel (48%) és azt a rugalmasságot biztosítanák, hogy igény szerint bárhonnan lehessen nyomtatni (43%).

 

Mills hozzátette: „A növekvő tandíjak Európa nagy részében alapvető hatással voltak az oktatási intézmények szerepére. Az egyetemek és főiskolák egyre inkább „szolgáltatóként” működnek, hogy növelni tudják a hallgatóik elégedettségét. Ennek következményeként a nyomtatás adta új lehetőségek, mint pl. az egyre változatosabb kurzusok és testreszabott tantervek, szinte létfontosságúvá válnak”

 

További információ: www.ricoh-europe.com/thoughtleadership

 

 

Megjegyzés: A Ricoh megbízásából készült kvantitatív felmérés 787 felsőoktatási döntéshozó véleményét vizsgálta Európa-szerte.