Német on-line vásárlók: fő a biztonság!

MTI Sajtóadatbank, 2000. december 12. 10:45
A német internethasználók körében az on-line bevásárlás mindinkább közkedvelt, a biztonság kérdése azonban az első helyre került a problémák listáján - derül ki egy hétfőn Bonnban nyilvánosságra hozott tanulmányból.
A ComCult Research tanulmánya - a Deutsche Post AG megbízásából - rávilágít, hogy a használók fele rendszeresen vásárol az interneten. Öt szörföző közül négynek máris vannak tapasztalatai az on-line bevásárlásról.

A nem vásárlók és az alkalmi vásárlók közti különbséget a fizetéssel és a szállítási határidővel kapcsolatos biztonsági megfontolások jelentik. Ez inkább érzelmi alapon működik: az új vásárlók leginkább abban a cégben bíznak, amelynek nevét ismerik.

Az internetet ágazatonként eltérően használják vásárlásra az emberek: a könyvek, CD-k, videók, számítógépek, pénzügyi szolgáltatások piaca már bejáratott. Nagy lehetőségek rejlenek a rendezvénybelépők árusításában, a szállodai és repülőjegy-foglalásokban, az irodai, iskolai és ajándéktárgyak értékesítésében. Erősen növekszik a kereslet a háztartási gépek, kerti és otthoni szerszámok internetes vásárlása iránt is.