A telefonos valós idejű fizetés jelentősen növeli a behajtó cégek hatékonyságát

forrás: Prím Online, 2019. június 28. 10:00

Telefonbeszélgetés közben fizetést indítani még a valós idejű fizetési megoldások között is újdonságnak számít. Az innovatív technológiában rejlő lehetőségek egyre több vállalat érdeklődését keltik fel, legtöbbet a behajtással foglalkozó cégek profitálhatnak az új fizetési technológiából.

Nap mint nap, ügyfelek százai ígérik meg behajtó cégek operátorainak, hogy hamarosan kifizetik a tartozásaikat. Az ígéretekből azonban ritkán lesz valós kifizetés, így a behajtó cégek kénytelenek újból és újból értesíteni ügyfeleiket a tartozásaikról. És ezzel kezdetét veszi a folyamatos ígéretek ördögi köre. 

 

Az elmúlt években egy magyar technológiai megoldás jelentős teret hódított az európai piacon. A VCC Live Pay az első olyan valós idejű fizetési technológia Európában, aminek köszönhetően a behajtó cégek ügyfélszolgálatain egy időben történhet meg az ügyfelekkel történő megegyezés és kifizetés. 

 

Az ügyféligények növekedésével párhuzamosan a valós idejű fizetési technológiák is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek világszerte. Többek között, a behajtó cégeknél kiemelten fontos, hogy lehetővé tegyék ügyfeleik számára a gyors és biztonságos valós idejű fizetés lehetőségét, ezzel is arra ösztönözve őket, hogy tartozásaikat mielőbb rendezzék. 

 

 

A növekvő igényt felismerve, a VCC Live a DBH Grouptól kapott befektetési tőkét részben a VCC Live Pay termék fejlesztésére használta fel. 

 

Míg mára már szinte teljesen természetessé vált, hogy percek alatt bankkártyás fizetéseket bonyolíthatunk le, a VCC Live Pay-t pont az teszi egyedivé, hogy a fizetés egy operátor segítségével telefonbeszélgetés közben zajlik. 

 

Málhai Péter, a VCC Live üzletfejlesztési igazgatója a VCC Live Pay-ről: “egy ügyfelünk úgy fogalmazott, hogy amióta a VCC Live Pay-t használják, nem csak üres ígéreteket, hanem azonnali telefonos kifizetéseket gyűjtenek. Mint tudjuk, a behajtó cégek számára sok fejtörést okoz az, hogy a telefonos megegyezés után ügyfeleik valóban befizessék tartozásaikat. A VCC Live Pay-jel azonban a cégek nem csak növelhetik a begyűjtött tartozást, de valós időben, percről percre nyomon követhetik, hogy operátoraik mennyi kintlévőséget gyűjtöttek.” 

 

A VCC Live Pay-t egyszerű használni: 

1. Az operátor felhívja az ügyfélt és felajánlja az azonnali telefonos fizetés lehetőségét. 

2. Az ügyfél megadja kártya adatait a mobiltelefonján keresztül. Az adatokhoz az operátornak nincs hozzáférése. 

3. Az operátor elindítja a fizetést, majd értesíti az ügyfelet a sikeres fizetésről. 

 

Mivel a VCC Live Pay megfelel a PCI DSS, a legnagyobb kártyatársaságok (Visa, MasterCard, American Express, Discover és JCB) által létrehozott adatbiztonsági szabvány által meghatározott előírásoknak, használata nem csak egyszerű, de teljesen biztonságos is.   

 

Habár az operátor a fizetést nyomon követi, az adatokhoz a fizetési folyamat alatt egyáltalán nincs hozzáférése. És mivel az operátor végig vonalban van az ügyféllel, szükség esetén támogatást is tud nyújtani. „Még mindig nagyon egyedi megoldásnak számít a piacon az olyan felhőalapú valós idejű fizetési technológia, ahol a kifizetés operátori támogatással telefonon keresztül történik.” – tette hozzá Málhai Péter. „Büszkék vagyunk rá, hogy Európában mi voltunk az első cég, aki ezt az innovatív technológiát a termékei között tudhatta.” 

 

„Az elmúlt években a VCC Live Pay-jel számos ügyfelünket segítettük kintlévőségeik hatékonyabb behajtásában. – mondta Tóth Szabolcs, a VCC Live tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. „A UPC 2016-ban kezdte el használni a VCC Live Pay-t, és mindössze egy év alatt 18%-ról 43%-ra növelték a behajtott tartozásaik mértékét. Egy felmérés után kiderült, hogy ma már ügyfeleik legszívesebben a VCC Live Pay-jen keresztül rendezik tartozásaikat; a cég pedig tíz operátorral több mint 4000 tranzakciót indít havonta.”