Nehéz verseny előtt a most induló mobilinternetes cégek

Kovács Attila, 2001. január 8. 12:49
A mobilportálokkal, valamint vezeték nélküli alkalmazásszolgáltatással (ASP) foglalkozó újabban alakult cégek számára nehéz lesz ugyanolyan módon megszerezni a dominanciát a mobilinternetes szolgáltatás terén, mint ahogy korábban a fix vonalas internetszolgáltatás terén a Yahoo!-nak és az AOL-nak sikerült – állítja az Analysys cég legutóbbi jelentése.
Az Analysys (www.analysys.com) Mobile Portals and ASP-s című riportjában található előrejelzés szerint 2005-re az addigra remélt 1,1 milliárd mobiltelefon-előfizető több mint a fele fog kézikészülékével internetezni, miközben a mobilportálok ekkorra több mint 1 milliárd dollár árbevételt fognak reklámokból és különféle megbízásokból realizálni. A már korábban is működött és a most induló cégek gyorsan igyekeznek a növekedésből hasznot húzni, ám a jelentés szerint ez nem lesz számukra egyszerű.

A gyors sikert akadályozhatja, hogy a WAP alapú szolgáltatások igénybevételének a növekedése lassabb, mint azt a befektetők várták. Hosszú távon a forgalmi bevételek megosztásában, a biztonságos tranzakciók megteremtésében és fenntartásában, valamint az ún. „non-intrusive” hirdetések alkalmazásában látja a riport a megoldást. A start-up cégek versenyhelyzetére a biztos ügyfélkörrel rendelkező vállalatok, különösen az olyan nagy mobiloperátorok működése is hatással lesz, mint a már említett Yahoo! és AOL.