A Vodafone megtelepszik Latin-Amerikában is

MTI Sajtóadatbank, 2001. január 9. 10:27
A világ legnagyobb mobilszolgáltatója, a brit Vodafone hétfőn bejelentette, hogy 973,4 millió dollár készpénzért megvásárolja a nagyságra második mexikói mobilszolgáltatót, a Iusacellt, és ezzel megveti a lábát Latin-Amerikában.
Hétfő délelőtt 13,5 pennyvel, azaz 5,9 százalékkal 2,2875 fontra csökkent a Vodafone ára a londoni értéktőzsdén, annak ellenére, hogy a vállalat a készpénzes vásárlással bizonyítani kívánta: az iparág többségétől eltérően van pénze és nem fog eladósodni a legújabb bevásárlási, terjeszkedési kampánya miatt. A Vodafone meghirdetett stratégiai célja jelen lenni a világ minden sarkában.

- Ez jelentős beruházás, mert jelzi a Vodafone belépését Latin-Amerikába és folytatása a társaság világméretű terjeszkedésének - mondta hétfőn a Vodafone ázsiai és amerikai részlegének vezetője, William Keever. Hozzátette: a Iusacell azért nagyszerű beruházás, mert a mexikói vállalat még csak a lehetséges ügyfelek 2,2 százalékához jutott el az adókörzetében, vagyis növekedési kilátása hatalmas.

A Iusacellben 37 százaléka van az amerikai Verizon Communications távközlési vállalatnak. Eközben a Vodafone a Verizon kisebbségi partnere a Verison Wirellessben is, amely a legnagyob mobilcég az Egyesült Államokban. Európában pedig a Verizon a kisebb partner az olasz Omnitelben, amelyet a Vodafone ellenőriz. Szakmai elemzők szerint a Vodafone a mexikói ügylettel "még közelebb igyekszik kerülni" a Verizonhoz, remélve, hogy az amerikai távközlési vállalat előbb-utóbb eladja mobilrészesedéseit a Vodafone-nak.

A 11 milliósra becsült mexikói mobilpiacért a brit cég mellett a spanyol Telefónica és a volt mexikói távközlési monopólium, a Telefonos de Mexico is versenyez.