Távmunka és kríziskommunikációs innováció

forrás: Prím Online, 2020. március 14. 10:18

A koronavírus-járvány hazánkat sem kerülte el. Napról napra, óráról órára jelennek meg sokszor pánikkeltő információk a témával kapcsolatban. Munkáltatóként új kihívások elé állít minket a kialakult helyzet, amelyeket újfajta megoldásokkal és eszközökkel érdemes kezelnünk. Az azonnali és hiteles tájékoztatáshoz, valamint a távmunka kihívásaihoz kínál a rendkívüli helyzetre való tekintettel ingyenes megoldást a Blue Colibri App.

A vírus megjelenése az egészségügyi kockázatok mellett, a gazdaságra is jelentős hatást gyakorol. A cégek előtt a legnagyobb kihívás a veszteségek minimalizálása és a megfelelő, hiteles, folyamatos tájékoztatás. Sorra jelennek meg olykor egymásnak ellentmondó információk a közösségi média felületeken és különböző portálokon. A bizonytalanság, az információ hiánya és a fokozódó pánik pedig jelentősen megnyirbálja a gazdaságot, és tovább rombolja a munkavállalói elkötelezettséget.

 

Távmunka és gyors tájékoztatás

A távmunka, tudásmegosztó rendszerek, online jelenlét, kommunikációs csatornák és még sok más terület fejlesztése nyújthat megoldást arra, hogy a koronavírus kapcsán kialakult helyzet ne ejtsen maradandó sebeket egy cég gazdasági helyzetén sem. A Blue Colibri App Smart a bizonytalanság leküzdésében segíti a felelős vállalatokat azzal, hogy olyan ingyenes felületet biztosít, amelyen a cégek azonnal tudják tájékoztatni a munkavállalóikat, akár kékgallérosokról legyen szó, akár szellemi munkavállalókról. A platform alkalmas a munkával kapcsolatos dokumentációk megosztására is, így könnyítve a távmunkát, amelyet sok cég most a vírus terjedésének megelőzése érdekében kötelezően rendel el.

 

Bármely krízis és vészhelyzet esetén az első és legfontosabb a megfelelő, hiteles és mindenekelőtt az azonnali tájékoztatás. Magyarország első átfogó belső kommunikációs kutatásának nemrégiben publikált eredményei alapján hazánkban a céges kommunikáció helyzete előtt számos fejlesztési út áll. Hatékony stratégiára, kompetens kommunikációs felelősökre, támogató kultúrára, valamint megfelelő tartalmakra és eszközökre van szükség a belső kommunikáció sikeréhez.

 

 

Több ezer munkavállaló elérése azonnal helytől függetlenül

A digitális megoldások hazánkban még kevésbé népszerűek, azonban olyan helyzetekben, akárcsak a mostani koronavírus-járvány rendkívül hatékonyan és egyszerűen adhatunk tájékoztatást a munkavállalóknak egy digitális platform segítségével. A Blue Colibri App Smart lehetővé teszi, hogy egyszerre több ezer munkavállalót érjünk el földrajzi helytől függetlenül. Valós idejű és azonnali híreket, kiemelt értesítőket osszunk meg, valamint tájékoztatásokat adjunk ki a higiéniai intézkedésekről és a megelőzésről, valamint az esetleges korlátozásokról az összes dolgozónak, vagy akár egyes csoportoknak. A munkavállalók anonim módon kérdezhetnek a menedzsmenttől, betegség, rosszullét esetén pedig azonnal jelezhetnek a vezetőség számára.

 

Felelős vállalatok, hatékony megelőzés

A Blue Colibri App Smartot azok a vállalatok is használhatják, ahol a munkavállalók többsége nem rendelkezik számítógéppel és/vagy vállalati e-mail címmel.  Azokat a cégeket, akik 3 hónapig ingyen szeretnék kiegészíteni a hagyományos kommunikációs gyakorlataikat egy digitális megoldással, felgyorsított, 1-2 nap alatti bevezetési folyamattal támogatják.

 

Partnereik között már most is olyan szektorok meghatározó szereplőit tudhatnak, akik a koronavírus-veszélynek fokozottan vannak kitéve. Például a több mint 7 ezer munkavállalót foglalkoztató takarítással és üzemeltetéssel foglalkozó nagyvállalat, a B+N Referencia Zrt., vagy a közel 200 munkavállalót foglalkoztató autóipari J H Ziegler Magyarország Kft.

 

A Blue Colibrit jelenleg közel 18 ezer munkavállaló használja, ügyfeleik több mint fele küldött már tájékoztatást dolgozóinak a koronavírus kapcsán, ezen hírek olvasottsága pedig 75 százalékos volt.