IAB: körkép a magyar adatvezérelt hirdetési piacról

forrás: Prím Online, 2020. április 15. 09:20

A magyar adatpiaci jó gyakorlatokat összegző Adat Position Papert adott ki az IAB Hungary, melyet a szakmai szervezet Adat Munkacsoportja készített.

Hogyan működnek az adatvezérelt hirdetési rendszerek? Milyen szereplői vannak a piacnak? Hogyan érdemes belekezdeni ebbe a tevékenységbe? Milyen árazási stratégiák mentén működik az adatpiac? Milyen jogi feltételeknek kell megfelelniük a szereplőknek? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ az IAB Adat Position Paper 2020, melynek elkészítését még 2019 őszén kezdte meg az IAB Hungary Adat Munkacsoportja. 

 

Szutor Ferenc, az IAB Hungary elnökségi tagja, a munkacsoport vezetője a dokumentum publikálása kapcsán elmondta: „Rohanó világunkban egy ilyen terjedelmű szakmai anyag elkészítése igen sok kihívást tartogat: a folyamatosan változó jogi és technológiai körülmények mellett a koronavírus sem segítette a folyamatot. Ám talán éppen a gazdaság minden szegletét érintő járvány ad különös aktualitást a Position Papernek, hiszen ilyen helyzetben minden hirdetésre költött forint megtérülésében biztosnak kell lennie a hirdetőnek. Mik garantálhatják ezt jobban, mint az adatvezérelt hirdetési rendszerek?”

 

Az anyag ingyenesen letölthető az IAB Hungary dokumentumtárából: https://iab.hu/dokumentum/adat-position-paper/