Kommunikáció a világjárvány alatt

forrás: Prím Online, 2020. április 28. 14:42

A világjárvány alatt a videóüzenet küldő alkalmazásoknak hála lehetővé vált, hogy otthonról dolgozhassunk, kurzusokon vegyünk részt, vagy akár találkozzunk a szeretteinkkel anélkül, hogy elhagynánk az otthonunk. Amióta bevezették a koronavírus miatti korlátozásokat az üzenetküldő alkalmazások iránti igény a hétszeresére nőtt. A Picodi.com analízis csapata elhatározta, hogy kideríti mely eszközök és alkalmazások lettek a legnépszerűbbek, amelyekkel lehetővé vált a távolsági kapcsolattartás az interneten.

 

Beszéljünk!

Elemeztük az átlagos keresési lekérdezések számát az üzenetküldő ügyfelek körében, a kevésbé ismert és a jelentősebb szolgáltatóknál is, mint a Google, Microsoft, Facebook, Rakuten vagy a Line Corporation.

 

 

 

Kommunikáció a világjárvány alatt

Európa vezető szolgáltatója vitathatatlanul a WhatsApp lett, amely 22 országban lett a legkeresettebb üzenetküldő alkalmazás. A WhatsApp vezető szerepre tett szert Európa szerte, Portugáliától és Spanyolországtól, Svájcon és Olaszországon keresztül, Csehországig és Németországig. A WhatsApp iránt megnövekedett érdeklődés robbanásszerű növekedését láthatjuk még Oroszországban, Törökországban és Romániában is.

 

14 országban a Zoom alkalmazást választották a legnépszerűbbnek. Az alkalmazás iránti fokozott érdeklődés elsősorban az északi országokban (Norvégia, Svédország), néhány balti országban (Észtország, Litvánia), valamint Ukrajnában és Moldovában tapasztalható.

 

Másfelől, kiderült, hogy a magyarok a jó öreg Skype-ot választották a legtöbben a kapcsolattartásra, ami nagy népszerűségre tett szert Szlovákiában és Lengyelországban is.

 

A Skype-hoz hasonló Viber és Microsoft Teams csak 4 országban nyerte el az emberek tetszését, főleg a Balkáni államokban. Microsoft Teams Bulgáriában lett a legnépszerűbb, a Vibert Belorusz területen választották a legtöbben és Dánia volt az egyedüli, ahol a Google Meet alkalmazást preferálták.

 

A keresés módszertana és források

A kutatás 19 üzenetküldő alkalmazás keresési lekérdezéseinek az összehasonlításán alapult, amik lehetővé teszik a videó hívást. A történeti adatokat a Google Keyword Planner szolgáltatta.

 

Forrás: Picodi.com