A hálózatok nem értenek minket

Kollár Csaba, 2001. január 21. 22:34
A baltimore-i központú Context-Based Research Group cég most készített felmérése szerint a mobiltelefon-hálózatok nem értik meg fogyasztóikat, és többnyire nem a fogyasztóorientáltság, hanem a cégek vezetői által diktált szemléletmód vezeti működésüket.
A fogyasztók arra panaszkodnak, hogy nem alakult ki a megfelelő kétirányú kommunikációs kapcsolat a cégek és közöttük, így nem képesek eredményesen elmondani, hogy milyen szolgáltatásokra lenne szükségük. A kutatók szerint további probléma a cégek globális gondolkodása, amikor nem veszik figyelembe a földrajzi elhelyezkedésből és az ott élők eltérő szocializációjából fakadó lokális igényeket. „Eredményesebb lenne bármelyik mobilkommunikációs szolgáltatás – így a WAP is –, ha a fejlesztők több időt fordítanának arra, hogy megismerjék azt a helyet, ahol az adott alkalmazás megvalósításra kerül.”