A digitális finanszírozási termékek jelentik a jövőt

forrás: Prím Online, 2021. február 25. 10:05

A koronavírus alapjaiban forgatta fel a világot, a pandémia gazdasági következményeivel minden szektornak számolnia kellett, nincs ez másként a hazai kis- és középvállalkozások életében sem. Válság idején a cégek folyamatosan keresik azokat a plusz védőhálókat és forrásokat, amelyek segíthetnek átvészelni a nehezebb időszakokat.

A hosszú határidejű számlafizetés okozta kihívásokkal hónapról-hónapra meg kell küzdenie a cégvezetőknek, sőt mi több, a bevételek időbeli eltolása megnehezíti az egészséges működést és korlátozza a fejlődés lehetőségét is.

 

Magyarországon az átlagos fizetési határidő 30 nap, de vannak olyan iparágak, ahol ez a 60 napot is meghaladja, nem beszélve azon esetekről, amikor késik a kifizetés. Felmérések szerint a kiállított számlák 35%-át késve fizetik ki a vevők, ami azt jelenti, hogy minden harmadik számla határidőn kívül kerül kifizetésre.*

 

Válságidőszakban ezen számlák és kintlévőségek még nagyobb kockázatot jelenthetnek, hiszen a vezetők sok esetben már nem a növekedést tartják szem előtt, hanem a válság előtti állapot megtartására törekszenek. Számos nagyvállalat ráadásul megemelte a fizetési határidőket, ami plusz kihívást jelentett beszállítóiknak. Ilyen esetekben sokszor egy külső forrás bevonása képes a legjobb és leggyorsabb megoldást nyújtani, akár faktoring, akár online hitelezés formájában.

 

 

A digitális faktoring lényegében megelőlegezi a cégek bevételeit, így nem kell megvárniuk, míg a vevők kifizetik a számlát. Ebből is adódik a faktoring népszerűsége, hiszen így a vállalkozások azonnal hozzájutnak bevételükhöz, amelyet a likviditásuk megőrzése mellett a fejlődésükhöz szükséges kiadásokra is fordíthatnak.

 

A digitális faktoringra és online hitelezésre specializálódott Péntech finanszírozási oldalán 2020 március óta több mint 400 százalékkal nőtt a regisztráló KKV-k száma. A vállalkozások összesen több mint 6 milliárd forint értékben igényeltek finanszírozást az oldalon keresztül, a legnépszerűbb termékük pedig egyértelműen a faktoring.

 

A pandémia során sok vállalkozásnak kihívást jelentett a hagyományos faktoring folyamat, mivel számos faktorcégnél és banknál még manuálisan, sok esetben papír alapon működik a folyamat. A járványidőszakban ráadásul a vállalkozók is igyekeznek csökkenteni a személyes interakciót, ezért pénzügyi menedzsmentjükben is egyre inkább digitális csatornákat preferálják. A teljesen online ügyintézés pedig gyors és egyszerű megoldást nyújt, hiszen a szükséges dokumentumok online bekérése sokkal átláthatóbb folyamatot tesz lehetővé.

 

A Magyar Faktoring Szövetség adatai szerint 2020 harmadik negyedévében 6%-os visszaesés volt a teljes piac tekintetében a 2019-es azonos évi időszakhoz képest, azonban a Péntech online szolgáltatásai egyre több vállalkozás működését segítették. „Igazán szerencsésnek tartjuk magunkat, hiszen a digitális megoldásainknak köszönhetően egy csökkenő piacon is növelni tudtuk piaci részesedésüket. Elsődleges célunk, hogy a hazai kis- és középvállalkozások felismerjék a faktoringban rejlő lehetőségeket, és nem csupán likviditásuk optimalizálása során, de a növekedésükhöz vezető úton is segítsük őket” – mondta Berényi Benjámin, a Péntech társalapító–ügyvezető igazgatója.

 

______________

* Forrás: Bisnode