A Fujitsu különleges módon támogatja az ENSZ fenntartható fejlődési céljait

forrás: Prím Online, 2021. február 26. 18:09

A Fujitsu bevonja világszerte több mint 17 ezer munkavállalóját és velük együtt, közösen segítik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait (SDG). A program SDG Tribes néven fut és lényege, hogy a dolgozók kiválasztanak az ENSZ 17 fenntartható fejlődési céljai (SDG) közül egyet vagy többet, amely(ek) iránt személyesen a leginkább lelkesednek, csatlakoznak egy SDG Tribe névre keresztelt virtuális globális közösséghez, és elkezdenek együttműködni kollégáikkal a világ minden tájáról a közös ügy előmozdításán.

A programot első lépésben a Fujitsu nyolc globális szolgáltatóközpontjának (Global Delivery Center, GDC) dolgozóira terjesztik ki (Kínában, Costa Ricában, Indiában, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Lengyelországban, Portugáliában és Oroszországban). Emellett a céges régiók közül elsőként a Fujitsu Americas dolgozói lépnek be teljes létszámban az SDG Tribe közösségekbe. 

 

A kezdeményezés összhangban áll a Fujitsu célkitűzésével, mely szerint a vállalat a társadalmi bizalmat az innováció segítségével megerősítve munkálkodik a fenntarthatóbb világ megteremtésén. A globális kiterjesztést megelőző sikeres kísérleti projektben a Fujitsu globális szolgáltatóközpontjainak 5800 munkatársa vett részt Costa Ricából, Indiából, Portugáliából és a globális vezetői csapatból. 

 

A szervezetek a társadalmi értékteremtésre összpontosítanak 

„A társadalmi értékteremtés egyre inkább vezetői prioritás a világ szervezeteinél. Látjuk, mennyire motiváltak a fiatalabb generációk a társadalmi kihívások megoldása iránt, ami gyors ütemben megváltoztatja a cégvezetők gondolkodásmódját. A Covid utáni világba lépve arra számítunk, hogy a társadalom el fogja várni, hogy a vállalatok még inkább az emberek szükségleteit állítsák a középpontba” – mutatott rá Sarah-Jane Littleford, a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének felelős üzletviteli vezetője.

 

„Azzal, hogy az SDG Tribes programot a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetére és a Fujitsu Americas régióra is kiterjesztjük, szavak helyett a tettek erejével bizonyítjuk elkötelezettségünket. Globálisan felelős üzletvitelt ösztönző programunkkal összhangban a Fujitsu munkatársai már eddig is pozitív hatást fejtettek ki közösségeikben szerte a világon. Az SDG Tribes projekttel az azonos cél iránt lelkesedő kollégák ezreinek együttműködését ösztönözzük. Arra számítunk, hogy a program erősíteni fogja az összetartozás érzését csapatunkban” – tette hozzá a szakember.

 

 

Jobb és fenntarthatóbb jövő megteremtésén dolgozunk 

Az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célja a jobb és fenntarthatóbb jövő megteremtését szolgálja mindenki számára, és egyebek mellett a szegénységgel, az egyenlőtlenséggel, a klímaváltozással, a környezetromlással, a békével és az igazságossággal kapcsolatos globális kihívásokkal foglalkozik. A Fujitsu SDG Tribes programján belül eddig a következő célok voltak a jelentkezők számát tekintve a legnépszerűbbek: egészség és jóllét, színvonalas oktatás, az éhezés és a szegénység megszüntetése.

 

Az SDG Tribe közösségek létrehozása is bizonyítja, hogy a felelős üzletvitel alapvető fontosságú a Fujitsu számára. Néhány példa a Fujitsu céljának megvalósítását szolgáló dolgozói együttműködésre:

•  HelpAge India: Ez a szervezet az indiai idősek jogainak védelmén dolgozik, és hozzásegíti a rászorultakat a jobb és egészségesebb élethez. 
•  Akshaya Patra Alapítvány: Ingyenes ebédet biztosít az állami iskolák tanulóinak. 
•  Teach for India: Szponzori támogatással lehetővé teszi, hogy nagy presztízsű iskolák főmunkaidős tanárai szegényebb iskolákban is tanítsanak, és segítsék az ambiciózus diákokat tudományos és személyes céljaik elérésében.
•  Maher Alapítvány: Hátrányos helyzetűeket, árvákat és prostitúcióból, koldulásból és gyermekmunkából megmentett utcagyerekeket támogat. 
•  School Health Annual Report Program (SHARP) civil szervezet: Tudományos alapokon kidolgozott egészségvédelmi programot valósít meg iskolás korú gyerekek számára.

 

A Fujitsu globális szolgáltatási szervezete a különböző földrajzi erősségeket a Fujitsu technológiai képességeivel és mélyreható iparági szakértelmével ötvözve nyújt 7x24 órás globális támogatást. Folyamatos figyelmet fordít a csapat továbbképzésére, tökéletesíti gyakorlatát, és beágyazza az agilis alapelveket a szolgáltatásnyújtás minden mozzanatába, hogy segíteni tudjon ügyfeleinek valós időben legyőzni a kihívásokat.