Az ABB élen jár az elektromos autók Eichrecht, azaz a német energiamérési törvény szerinti töltésében

forrás: Prím Online, 2021. október 4. 09:58

Az ABB jó úton halad afelé, hogy teljesítse a töltőáram mérésére vonatkozó kötelezettségvállalásait; jelentős lépés e cél elérése felé, hogy a vállalat a németországi nagyteljesítményű DC töltőihez biztosítja az Eichrecht kalibrálási törvénynek való megfelelést. A kalibrált energiamérést szabályzó Eichrecht rendeletet azzal a céllal alkották meg, hogy segítségével átlátható módon mérhető és számlázható legyen az az energia, amelyet a töltési folyamat során az elektromos autók töltőállomásai a jármű akkumulátorába betáplálnak. 

  

•  Az elektromos járművek (EV) töltőáramának mérése területén az ABB élen jár az átláthatósági és az adatbiztonsági előírások követésében 

• Az ABB az egyik első jelentős töltőállomás-szállító, amelynek a Terra 53/54 és a nagyteljesítményű DC töltői megfelelnek a német Eichrecht mérési és kalibrálási törvény előírásainak 

•  Mivel várhatóan a példát további országok is követni fogják, így a megfelelőségi előírások szélesebb körű elfogadása teljes átláthatóságot biztosít a fogyasztók számára az e-járművekhez köthető energiavásárlások terén 

•  Az ABB egy olyan, utólag is beépíthető, korszerűsítési megoldást fejlesztett ki, amellyel a már korábban telepített CCS, CHAdeMO és AC Type 2 csatlakozókkal szerelt töltők is meg tudnak felelni ennek a fontos szabályozásnak 

 

A várhatóan világszerte elterjedő kalibrált energiaellátás e formája növeli a fogyasztók bizalmát az e-járművek töltésékor vásárolt energia mennyiségét illetően. A töltőállomások gyártói korábban nem tudtak megfelelni az ilyen típusú szabályozásoknak, mivel hiányoztak az ezen alkalmazáshoz használható egyenáramú (DC) fogyasztásmérők. Az új töltési megoldások, köztük az ABB Terra 53, 54 jelű, illetve a nagyteljesítményű DC töltői, lehetővé teszik e törvényi előírások teljesítését. Az ABB váltakozó áramú és egyenáramú energiamérői egyaránt megfelelnek a német mérési törvényeknek és rendeleteknek, köztük a töltési adatok végfelhasználó számára történő biztonságos továbbítására vonatkozó követelményeknek is.

 

 

Az ABB kidolgozott egy utólagosan beépíthető, korszerűsítési (retrofit) megoldást, valamint kifejlesztette a Field Validation Tester (FVT) berendezést, amely segítségével a korábban telepített CCS, CHAdeMO és AC Type 2 csatlakozókkal szerelt töltők is meg tudnak felelni ennek az alapvető követelménynek. Az FVT-t a korábban telepített, utóbb korszerűsített töltőállomás mérési rendszereinek kalibrálására és tesztelésére tervezték. Az FVT univerzális kalibrálási rendszerként a nem ABB által gyártott, CCS, CHAdeMO és AC Type 2 csatlakozókkal szerelt töltőállomásokra is feltelepíthető. 

 

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „Az Eichrecht és a hasonló szabványok teljes körű átláthatóságot biztosítanak a fogyasztók számára az általuk megvásárolt töltési energia mennyiségével kapcsolatban. Az előírás egységes módot kínál arra, hogy növeljük a fogyasztói bizalmat, és világszerte a törvényi előírásoknak megfelelő energiaszolgáltatást biztosítsunk. Az Eichrecht Németországban szabályozza a mérés és kalibrálás kérdését, azonban arra számítunk, hogy a németek példáját más országok, például Ausztria és Franciaország is követni fogja, így ezek az országok is megalkotják majd a saját előírásaikat. Az ABB a törvényi megfelelőséget ösztönző folyamat élére állt, amely az átláthatóság és az adatbiztonság magas szintjének köszönhetően az elektromos járművek vezetői körében növeli a fogyasztói bizalmat.”  

 

Mivel várható, hogy világszerte hasonló, széles körű szabványelőírásokat vezetnek majd be, az ABB szerviz teamje, szorosan együttműködve az ügyfelekkel és a kiválasztott telepítési és szervizpartnerekkel, jelentős korszerűsítési programot készít elő a DC töltőállomásokhoz. A program első lépcsőjében több mint 2000 töltőállomást vonnak be Németországban, Ausztriában és Franciaországban. Ez biztosítja, hogy az ABB töltőinfrastruktúra-üzemeltetői, akiket az energiafogyasztás mérésére vonatkozó új nemzeti szabályozás érint, ajánlatot kapjanak a működő töltőállomásaik korszerűsítésére, és hogy ennek kivitelezése reális időkeretek között történhessen.

 

A hitelesített energiamérésen túl a fogyasztóvédelmi törvénynek való megfelelés azt is megköveteli, hogy a töltési adatokat a töltőállomás-üzemeltetők (CPO) és az e-Mobolity Service Provider-ek (eMSP; e-mobilitási szolgáltatók) biztonságosan továbbítsák az elektromosjármű-vezetők számára. Németországban ezt az “end-to-end” funkcionalitást az ABB és az első jelentős német CPO/eMSP közösen tesztelte, az eredmények tanúsítását pedig a VDE tanúsító szervezet végezte.

 

Az Eichrechtnak való megfelelés megvalósításnak első gyakorlati példája az észak-németországi Kasselben található Audi Centerben történt. A szélesebb körű Eichrecht-kampány kezdeteként a központban az ABB nagyteljesítményű töltőit utólagosan az új megoldással korszerűsítették, hogy az ügyfelek számára teljes átláthatóságot biztosítsanak az általuk vásárolt energia mennyiségéről.

 

Uwe Jarms, az Audi Center Kassel ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Az a célunk, hogy úttörő szerepet játszunk az autóipari e-mobilitás területén. Ezért az ABB által gyártott töltőállomásainkat örömmel bocsátottuk a VDE rendelkezésére, hogy az audit keretében megvizsgálja a korszerűsített fogyasztásmérők kalibrálási előírásoknak való megfelelőségét.”  

 

Ez mintául szolgálhat ahhoz a jövőbeni globális terjeszkedési elképzeléshez, amely keretében az Audi Németország-szerte további 50 töltőállomásra telepíti ezt a korszerűsítési megoldást.