Nvidia-Xbox információk

Tóth Kristóf, 2001. február 7. 23:01
Az Nvidia Corporation jelenleg a PC-s grafikuskártya-piac egyik legmeghatározóbb tényezője, de ezentúl már nem csak a PC-s piacon lesznek érdekeltségei, hiszen a Microsoft játékgépében, az Xbox-ban is lesz egy-két Nvidia chip. A témával kapcsolatban az alábbi rövid interjút a PlanetXbox munkatársai készítették Diana Vanasse-vel, az Nvidia PR-osával.
A Xbox GPU-ját (Graphics Processing Unit) és MCP-jét (Media Communications Processor) fogja az Nvidia szállítani a Microsoft részére. Az Nvidia következő generációs core architektúrájára épülő Xbox grafikus chip 250 MHz-en fog működni, másodpercenként több mint 125 millió poligon megjelenítésére képes, ezenkívül pedig 4 gigapixel/sec-os teljesítménnyel fog rendelkezni.

- Az NV2X grafikus chip fejlesztése a végéhez közelít már? Mikor kezdődik el a gyártása?

- Az XGPU core technológiája már teljesen kész van, a gyártás beindításáról pedig majd időben értesítjük a szaksajtót.

- Milyen új lehetőségek rejlenek az NV2X chipben?

- Szerintünk az Xbox szívét a mi chipünk fogja adni, mely már teljesen kihasználja a Microsoft DiretcX 8-ban rejlő összes lehetőséget. Az XGPU segítségével a felhasználók azt fogják érezni, hogy nem csak egy képernyőt néznek, hanem teljesen jelen vannak az aktuális virtuális környezetben. A szoftverekben alkalmazott textúrák fotorealisztikusak lesznek, a fényhatások pedig szinte hihetetlenek.

- A GeForce 2 GPU-hoz képest mekkora többletteljesítménnyel rendelkezik majd az NV2X?

- Az XGPU körülbelül ötször lesz gyorsabb a ma kapható leggyorsabb GPU-khoz képest.

- A CES-en a Bill Gates által bemutatott Xbox-os demót már az NV2X-en futtatták?

- Igen, az már egy NV2X-en futó bemutató volt.

- A demóhoz használt Nvidia hardverek szorulnak-e még némi optimalizációra?

- Lényegében mi már semmilyen változtatást nem fogunk véghezvinni az Xboxba szánt chipeinkben.

- Az NV2X grafikus chipben óriási teljesítmény lakozik. A szoftverfejlesztők vajon milyen módon fogják kihasználni az adódó lehetőségeket?

- Elsősorban a programok sokkal realisztikusabban fognak kinézni. Az új játékokban olyan megoldásokat láthatunk majd, mint például: tökéletesen kidolgozott arcok, hibátlan gödröcskék a golflabdán, valósághűen elmosódó ködeffekt, realisztikusan tükröződő autólökhárítók, vagy tökéletes fafelületek.

- Az MCP chipnek pontosan mi lesz a feladata?

- Az MCPX chipünk lesz az Xbox második legfontosabb processzora. Feladatai közé tartozik a hálózati, kommunikációs és audioadatok feldolgozása. A chip segítségével az Xbox kristálytiszta 3D-s hangkeltésre lesz képes.