Graphisoft Prize Nemzetközi Tervezési Verseny 2001

, 2001. február 8. 10:05
A Graphisoft nyolcadik alkalommal hirdeti meg az évente megrendezett Graphisoft Prize Nemzetközi Tervezési Versenyt.
A Graphisoft Prize 1993 óta arra ösztönzi az építészhallgatókat és építészeket, hogy a CAD szoftver alkalmazásával tágítsanak az építészeti kifejezés határain és mélyedjenek el az egyetemes kultúra nagy alkotóinak fantáziavilágában. A legkülönbözőbb földrészekről jelentkező pályázók évről évre egy sor izgalmas és inspiráló témából választhatnak az irodalom, a filmművészet, a költészet, a mitológia, a zene és a képzőművészet területéről.

A Graphisoft Prize 2001 témái:

A veronai Capulet-ház William Shakespeare Rómeó és Júlia című drámájában;

Frank-n-Furter kastélya a Rocky Horror Picture Show című filmből;

A lány háza Sting The Moon over Bourbon Street című dalából;

A Guion-negyed Arthur Golden Egy gésa emlékirata című regényében;

Hilda álomkastélya Ibsen Solness Építőmester című drámájában;

A Paradicsom Dante Isteni színjáték című elbeszélő költeményében;

A könyvtár Jorge Borges A bábeli könyvtár című novellájában;

Az udvarház Virginia Woolf Orlando című regényében;

A Rosztov-ház Lev Tolsztoj Háború és béke című regényében;

Ízisz temploma a Nílus partján Verdi Aida című operájában;

A két torony Tolkien A gyűrűk ura című regényében;

Ursula új háza Gabriel García Márquez Száz év magány című regényében.

Az idei verseny része az Év Diáktervének odaítélendő különdíj is, amelyre az építészhallgatók egyénileg, egyetemükön beadott munkájukkal nevezhetnek.

A 2000-es versenyre rekordmennyiségű nevezés érkezett. A nyertesek között az első helyezést Sam Rajamanickam (USA), a Design Collective Inc. építésze kapta, aki Francis Ford Coppola Cotton Clubját tervezte meg. A Millennium Diákterve díjat a zsűri Riedel Miklósnak, a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatójának ítélte oda egy budai barokk lőporraktár rekonstrukciós tervéért.

A Graphisoft Prize 2001-re egyaránt pályázhatnak építészhallgatók, hivatásos építészek, táj-, kert- és várostervezők, valamint a rokon szakmák képviselői. A versenyen nevezési díj nincs, a résztvevőknek azonban be kell regisztrálniuk a www.gsprize.com honlapon. A versenyzők nevezhetnek egyénileg, valamint legfeljebb háromfős csapatokban is. A beérkezett pályamunkákat az elismert szaktekintélyekből álló nemzetközi zsűri bírálja el decemberben.

A benyújtott pályaműnek tartalmaznia kell egy teljes ArchiCAD archív file-t, legalább 5 renderelt VR képet, egy a VR csomópontjait megmutató rajzot, homlokzatokat, a terv lényegét ábrázoló metszeteket, kiegészítő számítógépes animációkat és állóképeket. A verseny kiaknázza az internet adta lehetőségeket, és megköveteli a pályázóktól a VR (virtual reality) technológia alkalmazását tervük bemutatásakor.

A verseny részletes programja 2001. február 8-tól olvasható és letölthető a Graphisoft weboldalán (www.gsprize.com). A pályázatokat bármely Graphisoft-leányvállalathoz (Budapest, San Francisco, München, Bristol, Tokió, Madrid, Sao Paulo és Santiago de Chile) el lehet juttatni. A leadási határidő: 2001. október 31. A tavalyi gyakorlathoz hasonlóan a Graphisoft idén is megnyit egy internetes ftp oldalt, amelyre a pályázók feltölthetik majd elkészült terveiket.