Fiatalok: a netes ágazat legnagyobb kihívásai

FeriMesz , 2001. február 11. 19:10
A szakértők véleménye szerint az internetes ágazat legnagyobb kihívását a fiatal felhasználók jelentik. A mostani 8-21 éves korosztály érdeklődési körének és szokásainak jelentős változásaira már most fel kell készülni - mondta Mary Modahl, a Forrester Research piackutató vállalat alelnöke szombaton Cannes-ban, a Milia multimédiás vásár megnyitóján.
A vásáron február 10. és 14. között a világ több mint 7000 cégének képviselői és a multimédiás ágazat szakemberei vesznek részt az Azúrparton. A vásár legfontosabb témái: az új multimédiás megoldások, az interaktív televízió, az újfajta adatátviteli lehetőségek, a nagy sávszélességű internetezés, az UMTS.

"Most még az új média változtatja meg az emberek igényeit, a jövőben azonban ez fordítva lesz" - mondta Modahl. Az internetezők következő generációja már a PC és az új technológiák fejlesztésének korában növekszik fel. "Számukra a PC használata, a chat, a mobiltelefon használata magától értetődő.

A fiatalok és gyermekek másképpen viselkednek az interneten, mint a felnőttek. "A felnőttek alkalmazkodnak az internet nyújtotta lehetőségekhez, az ott található dokumentumokat pedig kézikönyvekként használják" - véli Modahl. A fiatal felhasználók "magukévá teszik" a hálózatot. Ők a számítógépet nem késztermékként, hanem egyre inkább fejleszthető segédeszközként értékelik.

Az új generáció zenét, szoftvert és más dokumentumokat cserélget. "Az internetes érdekeltségű vállalatoknak ehhez is alkalmazkodniuk kell a jövőben" - véli Modahl. A Napster zenecserélgető hálózathoz hasonló ingyenes megoldásokat át lehet változtatni fizetőssé, de a privát terjesztést hosszabb távon már nem lehet megakadályozni.