Feledékeny online vásárlók

Wollák Viktória, 2001. február 13. 15:53
Az offline világban már régóta ismeretes, hogy a vásárlók hajlamosak elfelejteni vásárlásaik részleteit és túlbecsülni az elköltött összeget. Az online világ sem különbözik ettől, állítja a comScore Networks felmérése.
A 2000-es karácsonyi szezon óta számos kutató cég készített felmérést az interneten elköltött összegekről, kérdések özönével bombázva a vásárlókat. Ahhoz, hogy jobban megérthessük a felidézett adatok alapján történő közvéleménykutás és az aktuális megfigyelés közötti különbségeket a comScore összehasonlította a két vizsgálat eredményeit egy véletlenszerűen kiválasztott mintavétel alapján.

A tanulmányban arra kérték a vásárlókat, hogy idézzék fel mekkora értékben vásároltak a különböző oldalakon. A kapott eredményeket összehasonlították a valós adatokkal, melyet a comScore elektronikus monitoring technológiája mért, mely minden oldalon rögzített minden egyes vásárlást.

A tanulmány megállapította, hogy jelentős különbség van a vásárlók által felidézett és a ténylegesen vásárlásra fordított összeg között. Összességében, a vásárlók 55%-kal becsülték túl internetes vásárlásaikat. Ezt támasztja alá az, hogy azok a vásárlók, akik vásároltak az Amazon.com oldalán és állításaik szerint átlagosan 85 dollárt költöttek havonta, ténylegesen havi 67 dollárért vásároltak átlagban. A Barnesandnoble.com vásárlói emlékezetük szerint átlagosan 60 dollárt költöttek havonta, míg a valós érték 46 dollár volt.

„A felmérésünk eredménye megerősítette azt a tényt, hogy a vásárlók körében végzett felmérések nem adnak megbízható és pontos képet arról, hogy milyen értékben rendeltek a vásárlók az internetről.”-állítja Magid Abraham, a comScore elnöke. „Bár a közvéleménykutatás a vásárlói magatartás felmérésének kiváló módja, a kapott eredmények nem pontosak. A legtöbb embernek nehézséget okoz az, hogy pontosan emlékezzen azokra a dolgokra, melyek a múltban történtek.”