Sikeres repülőrajtot vett egy magyar startup a jogi szolgáltatások piacán

forrás: Prím Online, 2022. szeptember 24. 11:36

A Hungarian Startup Report legutóbbi jelentése szerint a startupok 72%-a tervez új piacok felé nyitni, legtöbben a közép-kelet-európai régiót szemelték ki. Ha valamire, a startup világra elmondható, hogy a kihívásokkal teli gazdasági időszakokban nem esnek zavarba, sőt gyakran pont ilyenkor vezetik be a piacra ötleteiket. A jelenlegi üzleti környezet tehát kimondottan kedvezőnek mondható új vállalkozások születéséhez. Így gondolta ezt a szerzi.hu csapata is, amikor 2022-ben a jogi szolgáltatások piacára beléptek – értesült az OGH Hírügynökség.

„Dokumentumminták helyett egy professzionális szerződés generátort alkottunk meg” – mondta Kiss Szilvia ügyvezető igazgató. Mivel ma már kifejezett elvárássá vált, hogy minden ügyünket akár otthonról és egyszerűen intézhessük, a Szerzi.hu létrehozott egy olyan online automatizált rendszert, amelyben a jogszabályokkal folyamatosan aktualizált és érthető szerződéseket lehet gyorsan és hatékonyan generálni. A platformhoz csatlakozott ügyvédek kérésre átnézik a dokumentumokat, és gondoskodnak arról, hogy a felhasználó jogi akarata érvényesüljön a szerződésen keresztül – húzza alá Kiss Szilvia.

 

A platformon elérhető szerződések hasonlítanak a klasszikus szerződés sablonokhoz, de ahelyett, hogy szerkeszthető PDF-ben a pontok kitöltésével vesződnénk, az oldal a kérdésekre adott válaszokból generálja a szerződést. Jelenleg az egyszerű adásvételi szerződéstől kezdve a megbízásokon át a végrendeletig a dokumentumok széles skáláján válogathat a felhasználó.

 

 

A felhasználónak egy gombnyomással lehetősége van egy 20 perces, rapid jogi tanácsadást kérni, amely szöveges chat, vagy videó hívás formájában is működhet. Amíg a tanácsadás fut, a rendszer a háttérben legenerálja az online jogi tanácsadásról szóló szerződést, intézi a számlázást, és a kifizetést is.

 

Ezt követően lehetőség van természetesen további, komplexebb ügyvédi segítséget is kérni. A platformon működő ügyvédek a jogi pálya legkülönbözőbb területeiről kerültek ki, így komplex jogi kérdésekben is kompetensen tudnak választ adni a felmerülő kérdésekre. (A Szerzi.hu-ra regisztráló ügyvédek kötelesek igazolni végzettségük hitelességét, és az Ügyvédi Kamara nyilvántartásában a Szerzi ellenőrzi őket, mielőtt regisztrációikat aktiválja. Ezzel tudja a platform garantálni, hogy felhasználói minőségi szolgáltatást kapnak, ellenőrzött szakemberektől.)

 

Egy reprezentatív, 1000 tranzakciót tartalmazó mintavétel alapján készített felmérés a platform működéséről kimutatta, hogy átlagosan 18 perc elegendő volt az ügyfeleknek a regisztráció megkezdésétől a dokumentum legenerálásáig illetve letöltéséig. Amennyiben online jogi tanácsadásra is szükség volt, az átlagosan 15 percet vett igénybe. A költségeket tekintve egy ügyfél átlagosan 9000 Ft-ot költött jogi problémája megoldására. 

 

A felhasználók közel 50%-a lakásbérleti területen kért segítséget a Szerzi.hu-n. Ugyanakkor a KKV szektor is egyre gyakrabban veszi igénybe a platform szolgáltatásait megbízási, illetve vállalkozási szerződések területén (arányuk átlépte szeptemberben a 20%-ot). A COVID-19 járvány lenyomata lehet, hogy a magánokiratok között ez év júliusáig a végrendeletek vezettek. 

 

A platformhoz csatlakozott ügyvédek is hasznosnak találják a rendszert, mivel számukra minden automatizálva van: nem kell könyvelniük semmit, a rendszer minden adminisztrációt megcsinál és a fontos eseményekről értesíti Őket.

 

Kiss Szilvia ügyvezető igazgató szerint a Szerzi egy egyszerű és könnyen kezelhető platform, mely gyorsan elérhető megoldást kínál a modern jogi kérdésekre. A tranzakciók növekvő száma is azt igazolja, hogy úgy a magánszemélyek, mint a vállalkozások számára hasznos alkalmazást sikerült bevezetni a magyar piacra.

 

OGH Hírügynökség